Honda a lansat odata cu noul Accord un nou propulsor diesel. Denumit i-DTEC, noul diesel Honda are o greutate mai mica, dar pastreaza cilindreea de 2.2 litri a vechii generatii. Propulsorul dispune de ultima tehnologie de injectie multi-stage piezoelectrica si de o putere marita cu 10 cai, pana la totalul de 150, disponibili la 4000 rot/min. Cuplul maxim este situat in jurul valorii de 350 Nm, fiind realizabil jos, la 2000 rot/min. Cuplul mare ofera agilitate si forta masivului sedan, in timp ce herghelia de cai raspunde perfect pretentiilor iubitorilor de motoare diesel. Este de remarcat zgomotul de rulare destul de scazut pentru un model echipat cu un motor diesel si cutia de viteze automata cu 5 trepte, extrem de bine etajata. La diesel, spre deosebire de benzina, frana trebuie actionata ferm, avand o sensibilitate mult mai scazuta. Cutia raspunde perfect nivelului ridicat la care se gaseste modelul nipon la toate celelalte capitolele. Consumul mediu al versiunii diesel este situate in jurul valorii de 6 litri la 100 km. In mediul urban, diesel-ul ajunge undeva la 9 litri la 100 km, in conditiile rularii cu aerul conditionat pornit, si scade pana la 5.5 litri la 100 km a o viteza constanta de 120-130 km/h pe autostrada.
Honda Accord este o masina care iti ofera maximul la capitolul comportament. Dragoste la prima vedere cu sedanul nipon. Vehiculul ofera suficienta putere si se dovedeste agresiv atunci cand i-o ceri. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 9.7 secunde iar viteza maxima este de 207 km/h. Honda Accord este unul dintre putinele modele de pe piata auto despre care se poate spune ca poate ajunge, in conditii normale, adica fara sa-ti risti existenta, la viteza maxima. Gratie cutiei automate cu sase rapoarte, puterea este transmisa puntii fata prin modulul normal sau modulul sport. De asemenea, padelele de pe volan pot ajuta soferul sa schimbe in regim manual vitezele. Cutia este extrem de bine etajata si raspunde perfect cerintelor motorului. Directia este ferma si foarte precisa la viteze mari, in timp ce in oras devine usor de folosit mai ales atunci cand vorbim de manevre de parcare. In ceea ce priveste suspensiile, Accord-ul mai da o lovitura. Tinuta de drum este impecabila, iar stabilitatea in viraje este corecta, chiar si la viteze mari in curbe stranse. Totusi, Accord manifesta un comportament supravirator, acest aspect fiind unul dintre inajunsurile tractiunii pe puntea fata. In schimb, Honda a proiectat o masina extrem de sigura, iar ESP-ul nu putea da gres in conditiile limita in care modelul nu se mai comporta perfect pe viraje. Senzatiile sporesc in conditiile in care prin actionarea pedalei de acceleratie primesti un raspuns promt la iesirea dintr-un viraj de viteza si intrarea pe o panta de acceleratie, de exemplu, sau la franarea brusca intr-un viraj extrem de strans. Modelul practic penduleaza de pe o roata pe alta, primind stabilitate din partea suspensiilor excelent setate, la o succesiune de curbe stanga - drepata. Mai merita mentionat ca a fost adoptat pentru a pastra caracteristicile de agilitate ale sasiului un raport de virare mai rapid.
Noul Accord masoara o lungime de 4.665 mm, o latime de 1.760 mm si o inaltime de 1.445 mm. Designul aerodinamic, cu pasajele rotilor pronuntate, confera modelului Accord un aspect puternic. Spoilerul fata, dominat de liniile agresive si prizele de aer marite, aduc o imagine virulenta, oricand gata de atac. In linii mari, noului Accord prezinta o infatisare care exprima perfect sinteza dintre eleganta, stil, agresivitate si sportivitate. Honda Accord reprezinta o simbioza perfecta la nivel de design. Fondul clasic, al unui sedan de familie, nu se pierd odata cu implementarea unor linii agresive, a formelor sportive. Garda la sol este mica, un motiv in plus pentru a remarca caracterul sportiv al modelului nipon. In ceea ce priveste interiorul, lucrurile stau diferit de la o versiune de echipare la alta.
Din momentul in care intri in contact cu modelul japonez ramai fascinat si incantat peste masura. Cu o pozitie la volan foarte joasa, cu materialele si finisajele de o calitate specifica greiilor segmentului premium, cum ar fi BMW sau Mercedes, cu un design agresiv, dar elegant, si un motor elastic, bine gandit si performant, Honda Accord ofera cam tot ceea ce doresti de la o masina. Modelul testat de Masini.ro, Accord 2.2 AT Diesel Executive, a dat dovada ca poate fi catalogat la nivelul unor interioare specifice masinilor premium. Asadar, in versiunea de echipare Executive, multitudinea de gadget-uri existente, dispunerea precisa a comenzilor de pe volan, sau a butoanelor pe consola centrala, numeroasele spatii de depozitare precum si instrumentele de bord vizibile, fac din Accord un model extrem de placut la condus. De remarcat este faptul ca in centrul vitezometrului se afla un display LCD ce afiseaza diverse informatii. Volanul, din piele, cu trei spite, este extrem de manevrabil si usor de utilizat. Usor de utilizat, deoarece ofera o dispunere perfecta a comenzilor de pe volan. Merita mentionate finisajele de calitate, elementele cromate de pe plansa de bord si multitudinea spatilor de depozitare, atat ca buzunare ale usilor, cat si cele prezente pe consola centrala.
Honda a pregatit un nivel tehnologic extraordinar pentru modelul Accord. Pentru ca isi doresc sa se pozitioneze deasupra rivalilor din segment, cei de la Honda au fost nevoiti sa adopte elemente specifice modelelor premium. Tehnologia existenta la nivelul propulsorului diesel i-DTEC se remarca prin caracterul ei de a oferi un consum cat mai redus si mai eficient si prin sistemul de injectie extrem de avansat. Nu putem trece cu vederea suspensia avansata sau pachetul bogat de dotari multimedia de la interior dominat prin prezenta un functii ca USB sau iPod. Munca soferului este inlesnita de prezenta unor senzori ca ACC, CMBS, LKAS sau cei deja banali pentru parcare. Nu lipsesc comenzile de pe volan si nici comenzile vocale. Lista de optionale ale modelului Accord include printre altele senzori de ploaie si lumina, oglinzi incalzite si retractabile electric, scaune electrice cu incalzire, trapa actionata electrica sau spalator de faruri.
Pe langa obisnuitele dotari de siguranta, Honda a pregatit mai mult decat ar fi visat cineva. Honda a trasat o serie de sisteme care doar la enumerare dau senzatia de siguranta si incredere. Incepem cu servodirectia cu asistare variabila, disponibila standard pentru toate modelele. Putem continua cu Vehicle Stability Assist (VSA - controlul stabilitatii si tractiunii), de asemenea standard. Acesta este proiectat pentru a asista soferul la mentinerea stabilitatii in viraje, la accelerare si in cazul manevrelor bruste, prin actionarea franelor pe partea dreapta sau pe partea stanga, in functie de necesitate, si prin modularea cuplului motorului daca este necesar. Sistemul Honda Advanced Driving Assist System (ADAS) cuprinde trei tehnologii avansate ce ridica standardele sistemelor de siguranta. Prima dintre aceste tehnologii este Lane Keeping Assist System (LKAS) - sistem care mentine automobilul pe banda de circulatie, utilizand o camera video ce pastreaza ca limite marcajele albe ce delimiteaza benzile de circulatie; este un sistem corectiv, nu unul care elimina decizia conducatorului auto. Adaptive Cruise Control (ACC) - control automat al vitezei de croaziera - utilizeaza un radar pentru a mentine distanta constanta fata de autovehiculul din fata pentru a beneficia de un sofat mai relaxant, fara a fi obositor. Al treilea sistem ADAS este Collision Mitigation Brake System (CMBS) - sistem de prevenire si franare in caz de coliziuni - monitorizeaza distanta fata de autovehiculul din fata, avertizand soferul in cazul in care este posibila o coliziune si oferind asistenta pentru a reduce impactul in cazul in care o coliziune este inevitabila.
Honda Accord pleaca de la 20.801 de euro cu TVA. Pentru modelul testat de Masini.ro, Accord 2.2 AT Diesel Executive, pretul creste serios si ajunge pana la 32.820, cu TVA. Poate sa para in pret consistent, dar trebuie sa luam in calcul faptul ca vorbim de o masina care se inscrie fara probleme pe segmentul automobilelor premium. In aceste conditii, pretul trebuie tratat in relatie cu concurenta si nu in termeni absoluti.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.
Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.
Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.