No SSO cookie

VW Crafter 35 LR

voteaza
(0/ 0)
VW Crafter Furgon 35 LR 2.5 TDI - 136 CP
Nota redactor
3.1
Nota cititor
0.0

VW Crafter 35 LR

Masini.ro continua seria review-urilor despre autoutilitare, cu cea de a patra, si ultima, autoutilitara Volkswagen testata, gratie dealerului atorizat Porsche Bucuresti Vest 1, Divizia Vehicule Comerciale. Continuam deci, cu liga mare, adica vorbim despre Volkswagen Crafter Furgon 35 LR, 2,5 TDI - 136 CP, cel mai mare Crafter de pe piata, cu un ampatament de 4.325 mm.
O alta autoutilitara tunata suplimentar, si transformata, de aceasta data, in vehicul mixt, pentru transport marfa + persoane, cu o capacitate de 8+1 locuri si un volum maxim, de incarcare marfa, de 14 mc.

Motor

Crafter a fost un pionier, la aparitia sa, fiind primul vehicul destinat transportului de marfa, diesel, care a integrat tehnologia common-rail in dotarile sale.
Motorul, in cinci cilindri, dezvolta o putere de 136 CP, si este cel care se claseaza la mijloc in aceasta gama. Acelasi 2,5 TDI mai poate oferi 109, respectiv 163 CP.
Transmisia manuala in sase trepte este realizata sa asigure un transfer optim de putere, fara ca autoutilitara sa fie totodata un real sprinter. Desi odata pornit, Crafterul nu se sfieste sa atinga 160 km/h!
Norma de poluare a vehiculului este Euro5 ceea ce inseamna, cum deja se stie, zero taxe de poluare.
Per ansamblu avem de a face cu un motor silentios, surprinzator de linistit pentru o autoutilitara, care dispune de intreg cuplul motor inca de la turatii joase, de 1750 rpm. Consumul mediu de motorina este de 9,8 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 258 g/km. Deci un picut mai gurmand decat fratele sau frigorific, prezentat mai devreme, dar cu numai 0,2 l/100 km.

Comportament

VW Crafter Furgon 35 LR este cel mai mare din gama Crafter. Cu toate acestea este un vehicul masiv, inscris in categoria limita de conducere cu permis de categoria B. In ciuda masivitatii sale, este extrem de manevrabil, cu un diametru de bracare al rotilor demn de invidia suratelor, mai mici ca dimensiuni, din gama. Masina arata ca un pachiderm printre celelalte autoturisme, si senzatia maxima pe care am avut-o a fost cand, pentru prima data, m-am uitat de sus in jos la un sofer de maxi-taxi. caci da, Crafter LR 35 este mai inalt decat obisnuitele maxi-taxiuri.
Servodirectia raspunde prompt la comenzi, iar efortul soferului este redus la minim. Astfel, se poate spune ca e mai usor sa conduci un Crafter decat un turism. Asta bineinteles, dupa ce te obisnuiesti cu dimensiunile.
Suspensia, desi destinata unei incarcaturi considerabile, adica maxim 3500 kg, nu da senzatia de rigiditate, deci chiar si la trecerea peste denivelari, sau sine de tramvai, intreg interiorul Crafterului ramane neclintit.


Design

Crafterul a reprezentat ultimul venit in familia autoutilitarelor VW. Acesta a adus cu sine si un nou design de brand, o noua forma frontala, mult mai agresiva, cu un look mult mai puternic, decat precedentele autoutilitare.
Cele doua faruri asezate vertical, se intind pana in dreptul unei treimi din capota motorului, si incadreza o grila fata masiva si amenintoare. Intreg ansamblul fata este desenat in jurul grilei frontale, care prezinta un V amplu.
Din nou, fiind vorba despre o autoutilitara, nu putem vorbi despre Crafter ca despre un vehicul frumos, sau urat. Desi ca nota generala, datorita look-ului agresiv iese in evidenta si se poate spune ca e mai frumos decat alte autoutilitare de pe strada.
Usa culisanta a compartimentului de transport pasageri are o deschidere de 1300 mm, asadar accesul in partea de mijloc se face extrem de facil si comod. Iar dimensiunea de incarcare intre arcade pentru versiunea echipata cu roti "supersingle" este de 1350 mm, cifre de top in categorie. Acest tip de roti, nu numai ca reprezinta o premiera, dar in comparatie cu obisnuitele anvelope duble economisesc spatiu si greutate, reducand pe partea din spate rezistensa la inaintare.

Interior

Volkswagen Crafter Furgon 35 LR are un interior deosebit de toate celalalte autoutilitare VW testate, insa mai sarac decat la autofrigorifica testata anterior. Scaunul soferului nu mai este prevazut cu perna pneumatica, ci este cu reglaje clasice si design clasic. La fel si cele doua ale insotitorilor.
In cabina pot lua loc trei pasageri, adica soferul plus inca doi.
In spate, mai precis la mijloc, sunt cele doua randuri de scaune, unde interesant este confortul pe care-l asigura scaunele independente, asezate fata in fata, fara reglaje, dar extrem de comode.
Masina are in dotare instalatie de aer conditionat Climatic, si spre deosebire de modelele austere testate pana acum, si acest Crafter are geamuri electrice, oglinzi electrice, dar lipseste Tempomat-ul.
De asemenea, in cabina exista o multitudine de spatii de depozitare.
Partea din spate a fost destinata transporturilor de marfa, cu o capacitate de stocare de pana la 14 metri cubi, capitonat cu tabla inoxidabila in partea de jos, pana la mijloc, unde apoi continua cu placaj din lemn.


Tehnologie

Desi sta mai bine decat precedentele autoutilitare, din punct de vedere tehnologic, Crafter este pus tot sub semnul austeritatii. Ba chioar se poate spune ca e mai auster decat fratele frigorific testat anterior.
A disparut, acel pilot automat, tempomatul, la fel si scaunul pentru sofer pneumatic, iar masina dispune de cel mai simplu computer de bord din gama VW.
Un plus de ordin tehnologic, il reprezinta tehnologia Blue TDI, creata initial pentru a satisface normele americane, si pusa mai apoi la dispozitia intregii lumi, datorita emisiilor poluante mult reduse si a consumului de carburant excelent.
Cu pregatire audio, fara niciun fel de aparat muzical, fara navigatie, GPS, si alte gadget-uri, Volkswagen Crafter Furgon 35 LR ramane si el un vehicul prusac.

Siguranta

Testele EuroNCAP nu si-au spus cuvantul asupra Crafterului. Modelul nu a fost inca testat de prestigiosul institut.
Totusi, anumite elemente ne pot conduce catre o idee mai apropiata de ceea ce ofera Crafter la capitolul siguranta: franarea este asigurata de un puternic sistem ce actioneaza rotile de 16" si este asistata de o serie de sisteme electronice. Toate modelele Volkswagen Crafter dispun in standard de airbag sofer si program electronic de stabilitate (ESP) - ce cuprinde ABS si sistem antipatinare (ASR). ESP-ul inglobeaza acum functii noi, cum ar fi recunoasterea nivelului de incarcare.
Volkswagen Crafter ofera si o gama bogata de elemente de siguranta pasiva. Toate scaunele au tetiere ajustabile si centuri de siguranta pretensionate in trei puncte. Airbagul pentru sofer este oferit in echiparea standard si exista optiunea pentru airbag pasager si airbaguri laterale. In cazul unui impact, energia se transmite zonelor deformabile.

Calitate-Pret

29.294 Euro cu tot cu TVA costa acest Crafter 35 LR, insa in varianta standard. Transformarea sa in autoutilitara mixta, cu 8+1 locuri si spatiu destinat transportului de marfa, mai ridica pretul cu inca 3.450 Euro cu TVA inclus. Deci pret final: 32.744 Euro cu TVA. Comparatiile de pret nu-si mai au rostul, au fost facute si in cazul Crafterului frigorific. Volkswagen isi vinde scump  marfa, mizand si pe brandul care s-a creat cu greu, in ani multi. Pentru acesti bani, adica 32.744 Euro, veti beneficia de o garantie de 2 ani fara limita de kilometri, si fata de multe alte concurente, nu uitati ca acest model este prevazut cu motorizare Euro V, deci zero taxa de prima inmatriculare.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1783 :: 17.01MB