No SSO cookie

Toyota Hilux Double Cab

voteaza
(0/ 0)
Toyota Hilux 2.5 D-4D Double Cab
Nota redactor
3.1
Nota cititor
0.0

Toyota Hilux Double Cab

Toyota Hilux este de deprte cel mai bine vandut pick-up din Europa. Si daca la aceasta statistica am adauga si numarul de Hilux prezente pe celelalte continente, am observa ca avem de-a face cu un model imbatabil.
Despre pick-up-uri am mai vorbit, si am punctat ca sunt niste masini pe cat de utile, pe atat de atipice.
Sunt o combinatie de SUV careia i s-a transformat portbagajul intr-o bena, deci mult mai mut spatiu de depozitare.
Dar pentru ca prejudecatile pur romanesti spun ca nu e o masina de fite, numarul SUV-urilor este mult mai mare. Desi cu un pick-up 4x4 poti accesa deseori trasee interzise SUV-urilor "de asfalt", si in plus, poti avea cu tine un numar cel putin dublu de bagaje.
Asadar, Masini.ro a testat Toyota Hilux 2.5 D-4D Double Cab, atat in regim de oras, autostrada, dar si in off-road.

Motor

2.5 D-4D este un motor care nu mai are nevoie de prezentare. Cei 2494 cmc asigura o putere maxma de 144 CP, cu 9 CP mai mult decat Isuzu D-Max, modelul pe care l-am testat deja, si cu care vom compara, de-a lungul acestui review, Toyota Hilux Double Cab.
Cuplul maxim, de 343 Nm, este disponibil de la o turatie foarte joasa, adica de la 1600 rpm, si se intinde pana la o alta valoare, tot joasa - 2800 rpm. Avem asadar de-a face cu un motor care se simte bine la turatii reduse. La acest capitol, al cuplului motor, D-Max este lasat mult in urma, cu cei 280 Nm ai sai.
Per ansamblu, 2.5 D-4D nu este un motor rapid, cel putin nu in configuratia cu transmisie manuala in cinci trepte, disponibila pe Hilux Double Cab. Nici nu a fost gandit pentru asa ceva. Este in schimb un motor puternic si docil, gata sa raspunda fara sa ofteze la vederea unei pante de 45 de grade, sau la necesitatea rularii pe sosea cu 150 km/h. Viteza maxima a vehiculului este de 170 km/h, iar acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 12,5 secunde. Toate acestea cu un consm de aproximativ 10 l/100 km in ciclu urban, 7 l/100 km in ciclu extrauban, si aproximativ 12-14 l/100 km in off-road, cu/fara diferentialul pus in pozitia 4x4 si eventual- rareori, comutat pe "greu".
Hilux 2.5 D-4D este in schimb putin zgomotos, cel putin fata de masinile diesel de generatie ceva mai noua.
Sa nu uitam ca, din nefericire, motorul se incadreaza in norma de poluare Euro IV, ceea ce ii creste simtitor taxele de prima inmatriculare.

Comportament

Toyota Hilux Double Cab are o suspensie destul de moale, senzatia de ruliu fiind accentuata in cazul
folosirii masinii pe sosea intr-un stil ceva mai sportiv. Insa aceasta moliciune a suspensiei se dovedeste a fi de bun augur in cazul parasirii asfaltului, in zonele cu denivelari, si in special in off-road. Aici, masina se muleaza pur si simplu pe protuberantele solului si transforma ceea ce pentru unii ar fi un traseu de cosmar, intr-unul care se poate denumi generic "joyride".
Garda la sol, de 212 mm recomanda vehiculul pentru orice tip de incercare.
Un mic minus il inregistreaza insa la capitolul diametru de bracaj, unde se dovedeste destul de greoi
manevrabil in spatile resranse, asta si datorita dimensiunilor sale mari.
Insa unghiul de atac, de 30 de grade, cel de degajare, de 26 de grade si cel de rampa, de 25 de grade, sunt cifre care spun totul vis a vis de utilitatea Hiluxului.
Ca o nota generala, Toyota Hilux Double Cab este un vehicul care acopera cu succes un adevarat compromis intre un vehicul utilitar, unul pentru asfalt si cel destinat off-roadului.

Design

Hilux nu castiga extrem de mult la acest aspect. Forma sa este mai degraba una modesta, fara agresivitatea masinilor de teren, fapt care aminteste ca la baza este o autoutilitara.
Prin inchiderea benei si adaugarea celebrului bull-bar, a treptelor laterale cu dublu rol- de protectie si de acces mai facil in cabina, plus a inca catorva elemente din plastic, cu rol pur stlistic, fata masinii se
schimba complet. Si daca pe bull-bar se mai adauga si proiectoarele masive ca in cazul masinii testate de noi, tabloul e complet, si Hilux urca in puncte.
Toate acestea nu sunt 100% necesare, insa dau extrem de bine la imaginea unei masini gandite in linii
simple, fara alambicuri stilistice inutile, si neadecvate targetului pentru care a fost conceputa masina.

Interior

Versiunea testata de Masini.ro este entry-level-ul gamei, deci la interior se prezinta oarecum auster.
Functionalitatea interiorului si spatialitatea sunt cuvintele care definesc cel mai bine habitaclul destinat
transportului a cinci persoane.
Diferitele spatii de depozitare, extrem de utile, un must-have al tuturor masinilor japoneze, se regaseste
si in acest caz.
Calitatea materialelor este tipica Toyota: decenta, insa cu finisaje precise si minutios realizate.
Nu putem vorbi despre Hilux ca despre o masina care asigura un lux sau un confort remarcabile, vorbim despre o masina versatila si decenta.

Tehnologie

Ca si la capitolul precedent, austeritate! Geamuri actionate manual, pentru toate cele patru usi, aer
conditionat manual, scaune reglabile manual, inchidere centralizata cu actionare mecanica.
After-market, modelul testat are echipare audio si alarma care actioneaza  si inchiderea centralizata, fara
a avea influenta asupra inchiderii aferente benei.
Comutarea modului de rulare din 2x4 in 4x4, ambele variante avand optiunea "high" si "low", precum si
trecerea in modul de putere, popular denumitul mod "greu", se face, de asemenea, manual, cu ajutorul
celebrului levier amplasat langa cel al schimbatorului de viteze.
faptul ca Toyota Hilux Double Cab nu este o masina accesorizata nu este datorat lipsei de tehnologie din curtea producatorului japonez. Dimpotriva, din nou intervine directia diferita pentru care acest vehicul a fost
conceput.

Siguranta

EuroNCAP nu a testat inca Toyota Hilux. Asadar nu putem sti cat de sigur sau cat de nesigur este pic-up-ul japonez. Stim insa ca la acest capitol, concurenta a inregistrat rezultate dezastruoase, dintre care reamintim doar o singura stea barata pentru Navarra, si cele aproape doua stele obtinute de Isuzu D-Max.
Coroborand aceste date cu precedentele statistici despre Toyota, la care adunam sistemele de siguranta existente pe Hilux, adica: ABS, airbag-ur frontale pentru sofer si pasager, diferential spate blocabil, diferential fata cu deblocare automata, centuri de siguranta pretensionate pentru toti cei cinci pasageri, si imobilizator motor, deducem ca Toyota Hilux, versiunea testata de Masini.ro, s-ar incadra undeva pe la mijlocul logic al clasamantului. In urma cu niste ani ziaristii din Germania au reusit sa rastoarne un Hilux la "testul elanului" fapt care recomanda achizitonarea masini cu sistemul de stabilitate VSC, nedisponibila in standard la versiunea cu motorizare de 2.5 litri. Insa acest faimos test a mai clasat si alte masini cunoscute noua ca fiind extrem de proaste si mai mult acest test s-a dovedit a fi unul subiectiv si nerelevant in prezenta specialistilor firmelor incriminate si a presei, asa ca-l vom lua in considerare numai partial.

Calitate-Pret

Toyota Hilux Double Cab, 2.5 D-4D costa, in versiunea de echipare "Confort" - 29.411 euro cu TVA inclus.
Fata de concurenta, unde Nissan Navarra costa peste 40.000 Euro, in timp ce versiunea de top a lui Hilux (piele, navigatie, cutie automata, pachet off-road) nu trece de 35.000 euro cu toate taxele incluse, putem conchide ca sta bine.
Isuzu D-Max, intr-o echipare asemanatoare cu a modelului Hilux testat de Masini.ro, costa 23.861 cu TVA
inclus.
Ca pret se incadreza undeva tot pe la mijlocul clasamentului, insa ca fiabilitate si costuri de intretinere,
Hilux nu are concurent. In acesti bani, veti beneficia de garantie de 5 ani sau 160.000 km.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (1)

scris de Anonim

as dori sa stiu unde este siguranta pentru lumini la toyota hilux

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2059 :: 21.06MB