No SSO cookie

Volkswagen Crafter 35 MR

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen Crafter Furgon 35 MR
Nota redactor
3.3
Nota cititor
0.0

Volkswagen Crafter 35 MR

Masini.ro continua seria review-urilor despre autoutilitare, cu cea de a treia autoutilitara Volkswagen testata, gratie dealerului atorizat Porsche Bucuresti Vest 1, Divizia Vehicule Comerciale. In acest episod, intram in liga mare, adica vorbim despre Volkswagen Crafter Furgon 35 MR, 2,5 TDI - 109 CP.
O alta autoutilitara tunata suplimentar, si tranformata, de aceasta data, in frigorifica, capabila sa asigure dupa caz, congelarea si/sau refrigerarea marfii transportate.

Motor

Crafter a fost un pionier, la aparitia sa, fiind primul vehicul destinat transportului de marfa, diesel, care a integrat tehnologia common-rail in dotarile sale.
Motorul, in cinci cilindri, dezvolta o putere de 109 CP, si este cel mai slab din aceasta gama. Acelasi 2,5 TDI mai poate oferi 136, respectiv 163 CP.
Transmisia manuala in sase trepte este realizata sa asigure un transfer optim de putere, fara a fi totodata un sprinter. Desi odata pornit, Crafterul nu se sfieste sa atinga 160 km/h!
Norma de poluare a vehiculului este Euro5 ceea ce inseamna, cum deja se stie, zero taxe de poluare.
Per ansamblu avem de a face cu un motor silentios, surprinzator de linistit pentru o autoutilitara, care dispune de intreg cuplul motor inca de la turatii joase, de 1750 rpm. Consumul mediu de motorina este de 9,6 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de252 g/km.

Comportament

VW Crafter Furgon 35 MR nu este cel mai mare din gama Crafter. Cu toate acestea este un vehicul masiv, inscris in categoria limita de conducere cu permis de categoria B. In ciuda masivitatii sale, este extrem de manevrabil, cu un diametru de bracare al rotilor demn de invidia suratelor, mai mici ca dimensiuni, din gama.
Servodirectia raspunde prompt la comenzi, iar efortul soferului este redus la minim. Astfel, se poate spune ca e mai usor sa conduci un Crafter decat un turism. Asta bineinteles, dupa ce te obisnuiesti cu dimensiunile.
Suspensia, desi destinata unei incarcaturi considerabile, adica maxim 3500 kg, nu da senzatia de rigiditate, deci chiar si la trecerea peste denivelari, sau sine de tramvai, intreg interiorul Crafterului ramane neclintit.

Design

Crafterul a reprezentat ultimul venit in familia autoutilitarelor VW. Acesta a adus cu sine si un nou design de brand, o noua forma frontala, mult mai agresiva, cu un look mult mai puternic, decat precedentele autoutilitare.
Cele doua faruri asezate vertical, se intind pana in dreptul unei treimi din capota motorului, si incadreza o grila fata masiva si amenintoare. Intreg ansamblul fata este desenat in jurul grilei frontale, care prezinta un V amplu.
Din nou, fiind vorba despre o autoutilitara, nu putem vorbi despre Crafter ca despre un vehicul frumos, sau urat. Desi ca nota generala, datorita look-ului agresiv iese in evidenta si se poate spune ca e mai frumos decat alte autoutilitare de pe strada.
Usa culisanta a compartimentului de marfa are o deschidere de 1300 mm, (nefolosibila la varianta frigorifica), iar dimensiunea de incarcare intre arcade pentru versiunea echipata cu roti "supersingle" este de 1350 mm, cifre de top in categorie. Acest tip de roti, disponibile optional pe varianta Furgon 4,6 t, nu numai ca reprezinta o premiera, dar in comparatie cu obisnuitele anvelope duble economisesc spatiu si greutate, reducand pe partea din spate rezistensa la inaintare.

Interior

Volkswagen Crafter Furgon 35 MR are un interior deosebit de toate celalalte autoutilitare VW testate. Se poate spune ca de aceasta data constructorii s-au gandit mai mult la confortul soferului, si eventual al soferului de schimb, sau insotitorului de bord. Scaunul soferului este pneumatic, avand posibilitatea reglarii in functie de greutatea pe care o indica soferul. Acesta ii confera un plus considerabil de confort,pe langa reglajele suplimentare, inclusiv cel lombar.
In cabina pot lua loc trei pasageri, adica soferul plus inca doi.
Masina are in dotare instalatie de aer conditionat Climatic, si spre deosebire de modelele austere testate pana acum, acest Crafter are geamuri electrice, oglinzi electrice, si chiar Tempomat.
De asemenea, in cabina exista o multitudine de spatii de depozitare.
Partea din spate a fost destinata transporturilor frigorifice, deci in afara unei incaperi mari si albe, realizate dintr-un material plastic dur, incasant si usor lavabil, nu se poate spune mai nimic despre ea.
Volumul destnat marfii este de 10,5 metri cubi, fiind situat pe linia de mijloc a segmentului Crafter.

Tehnologie

Desi sta mai bine decat precedentele autoutilitare, din punct de vedere tehnologic, Crafter este pus tot sub semnul austeritatii.
A aparut, ca un plus, acest pilot automat, tempomatul, scaunul pentru sofer pneumatic, iar masina dispune de cel mai simplu computer de bord din gama VW.
Un alt plus de ordin tehnologic, il reprezinta tehnologia Blue TDI, creata initial pentru a satisface normele americane, si pusa mai apoi la dispozitia intregii lumi, datorita emisiilor poluante mult reduse si a consumului de carburant excelent.
Cu pregatire audio, fara niciun fel de aparat muzical, fara navigatie, GPS, si alte gadget-uri, Volkswagen Crafter Furgon 35 MR ramane un vehicul prusac.

Siguranta

Testele EuroNCAP nu si-au spus cuvantul asupra Crafterului. Modelul nu a fost inca testat de prestigiosul institut.
Totusi, anumite elemente ne pot conduce catre o idee mai apropiata de ceea ce ofera Crafter la capitolul siguranta: franarea este asigurata de un puternic sistem ce actioneaza rotile de 16" si este asistata de o serie de sisteme electronice. Toate modelele Volkswagen Crafter dispun in standard de airbag sofer si program electronic de stabilitate (ESP) - ce cuprinde ABS si sistem antipatinare (ASR). ESP-ul inglobeaza acum functii noi, cum ar fi recunoasterea nivelului de incarcare.
Volkswagen Crafter ofera si o gama bogata de elemente de siguranta pasiva. Toate scaunele au tetiere ajustabile si centuri de siguranta pretensionate in trei puncte. Airbagul pentru sofer este oferit in echiparea standard si exista optiunea pentru airbag pasager si airbaguri laterale. In cazul unui impact, energia se transmite zonelor deformabile.

Calitate-Pret

La acest capitol, VW a stat intotdeauna intr-o pozitie nu foarte avantajoasa. Comparat cu Ford Transit, cu ampatament lung, adica corespondentul Crafterului testat de Masini.ro, cei 22.193 Euro fara TVA ai VW sunt un cuvant greu in fata pretului de pornire al Transitului, de 17.150 Euro, tot fara TVA. Si in plus, Fordul are o capacitate de transport marfa de 11,89 mc, in comparatie cu doar 10,5 ai VW.
Nici fata de Opel Movano, Crafter nu sta mai bine ca pret: corespondentul sau, LWB Chasis Cab, avand preturi de pana la 18.843 Euro fara TVA, la motorizarea 2,5 TDI, de 100 CP, respectiv 19.681, pentru motorizarea de 2,5 l- 120 CP.
Pretul final al modelului testat, Volkswagen Crafter Furgon 35 MR, este de 26.409 Euro cu TVA inclus, la care se mai adauga 6.956 Euro cu TVA pentru echiparea frigorifica, adica izolatie termica si instalatie congelare/refrigerare.
Asadar, pentru o frigorifica Crafter, de clasa mare, va trebui sa scoateti din buzunar 33.365 Euro, cu toate taxele incluse. Garantia oferita este de 2 ani fara limita de kilometri.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2205 :: 17.02MB