No SSO cookie

Alfa Romeo 159 TBi

voteaza
(0/ 0)
Alfa Romeo 159 TBi
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Alfa Romeo 159 TBi

Alfa Romeo este una dintre zeitele industriei auto, o marca legendara care nu si-a pierdut niciodata identitatea italiana sau mostenirea istorica. Inconfundabila prin design, deosebita prin motoare, Alfa Romeo este impresionanta fie ca vorbim despre un hatchback, un roadster sau o banala berlina. Totusi, in dictionarul italienilor din Milanop cuvantul „banal”nu-si gaseste sensul, iar o berlina la 159 trece cu mult peste cutumele industriei auto si impresioneaza cu fiecare infatisare. Este si cazul lui Alfa Romeo 159 TBi, un omagiu adus modelului 1750 din '68, practic un 159 cu muschi. Identitatea editiei TBi este data de prezenta unui turbine pe motorizare 1.8, element semnificativ care ofera extaz la cel mai inalt nivel. Masini.ro a testat noul Alfa Romeo 159 TBi, prevazut cu motorul 1.8 si 200 de cai putere.

Motor

Noul motor Alfa Romeo, disponibil pe Brera, Spider si 159, 1.8 TBi cu 200 de cai, este inlocuitorul motorului natural aspirat de 2.2 litri si 185 de cai putere. Propulsorul de 1.8 litri TBi se distinge prin sistemul de injectie directa integrat cu aprinderea si turbina care scoate din cilindreea de aproape 1.742 cmc nu mai putin de 200 de cai putere. Caii sunt disponibili in totalitate la 5.000 rpm, in timp ce cuplul maxim de 320 Nm este realizabil de foarte jos, de la 1.400 rpm. Alfa a creat un motor elastic, care urca rapid in turatii si care devine impresionant atunci cand in ecuatie intervine puterea turbinei. Motorul se comporta senzational de la primul contact, de la cele mai joase turatii ofera prospetime si riguare, amintandu-ne ca suntem la volanul unui Alfa Romeo vero. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa apasati pedala de acceleratie si lucrurle devin din ce in ce mai rapide, peisajul trece pe langa geamul parbrizului, motorul da dovada ca poate oferi din ce in ce mai mult. 1.8 TBi este un motor care stie sa ofere emotie, sa ofere agresivitatea de care fanii lui Alfa Romeo nu se vor satura niciodata. Motorul este legat la o transmisie cu 6 rapoarte, iar cutia de viteze da dovada de o pricepere desavarsita. Cursa precisa a schimbatorului si relativ scurta ne aduce aminte de ADN-ul sport pe care il ofera marca italiana. La nivel de consum sunt cateva probleme pentru cei cu buzunarul cusut. Un motor de performanta, un turbo agresiv asa cum este propulsorul TBi nu ofera satisfactie la nivelul economiilor de combustibil. Fara sa o mailungim trebuie sa precizam ca Alfa Romeo anunta un consum urban de 11,8 litri la 100 km si unul mixt de 8,1 litri la 100 km. Socotetile de acasa nu se potrivesc cu cele din targ, iar cifra consumului intr-un trafic supraaglomerat din mediul urban a fost cu greu mentinuta la 12,5 litri la 100 km, in conditiile unui sofat elegant si cuminte. Daca apasati pedala de acceleratie, si o Alfa nu va lasa sa nu o faceti, cifrele consumului cresc.

Comportament

Alfa Romeo 159 TBi este cel mai bun sprinter dintre modelele 159. Modelul destat de noi este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 7,7 secunde si poate atinge viteza maxima de 235 km/h. Cifrele performantelor vorbesc de la sine despre tot ceea ce poate oferi o berlina Alfa Romeo. Ceea ce impresioneaza la Alfa Romeo 159 TBi este feeling-ul extraordinar pe care il ofera modelul italian. Tinuta sportiva ireprosabila, calitatea motorului acompaniata de sunetul lui extrem de reusit si comportamentul in viraje sunt la nivel inalt pe 159 TBi. La nivelul comportamentului am putut depista si cateva iregularitati, aproape invizibile in comparatie cu tot-ul magnific pe care modelul ti-l ofera. In primul rand putem discuta de directia asistata hidraulic tare, insa nu atat de precisa, daca discutam in termenii unei acuratete deosebite. De asemena, frana nu ofera un reglaj constant pe pedala. Cu alte cuvinte, pe prima jumatate a cursei pedalei nu se intampla mare lucru, insa pe a doua jumatate, daca franati violent, veti avea parte de o mica lectie data de gravitatie. Tinuta de drum a noului alfa 159 TBi este una ireprosabila. Ceea ce impresioneaza si mai mult este comportamentul pe viraje, care nu sufera deloc, oricat de insistenti am fi in viraje stranse la viteze ridicate. Berlina italiana se aseaza cuminte la drum intins, dand dovada de multa incredere soferului, oferind un confort placut atat celor care prefera o cursa linistita cat si celor care sufera din lipsa adrenalinei.

Design

Oricat de intrasigenti am putea fi, nu putem sa nu recunoastem meritele deosebite aduse in slujba designului de Alfa Romeo. Sa nu notezi cu punctaj maxim un Alfa Romeo este ca si cum ai fi un profesor care nu pune niciodata nota zece. Departe de noi gandul sa catalogam designului lui Alfa Roemo 159 TBi o lucrare a devinitatii menita sa aduca perfectiunea printre masini. O berlina are limitele ei de exprimare, insa la Alfa Romeo si berlinele se exprima in stil mare. Semnatarii capodoperei Afla Romeo 159 sunt italienii de la Giugiaro, iar acest aspect se cunoste in fiecare linie stilistica pe care o gasim pe superbul model italian. De la grila frontala, la blocurile optice cu elemente circulare separate si pana la profilul solid si elegant, Afla 159 TBi este o incantare adusa ochiului, poate cea mai seducatoare berlina de pe piata. Liniile agresive ale designului se imbina perfect intr-un tot unitar puternic, plin de expresivitate si eleganta. Judecand si dupa aspectul posteriorului, putem concluziona ca Alfa 159 arata ca o bruta delicata, in cel mai inalt sens pozitiv al expresiei.

Interior

Interiorul este dominat de acelasi feeling sportiv, gandit pentru a aduce celui aflat la volan cele mai inalte placeri. Interiorul lui 159 este desenat in jurul soferului, personajul principal al unui model Alfa. Consola centrala este indrerptata catre sofer, cu trei ceausi de bord incorporte care aduc aminte de anii romantici ai automobilismului. Daca soferul este rasfatat din toate punctele de vedere, pana si amplasarea comenzilor este gandita special pentru acesta, pasagerii nu se put bucura decat de spatiu suficient si atat. Bine inteles nu putem uita luxul, interiorul fiind imbracat intr-o piele fina, la care se alatura tapiteria catifelata a scaunelor, prevazuta cu cusaturi duble incrucisate, dar nu putem nici sa trecem cu vederea ca spatiile de depozitare sunt reduse la minim. Un interior sport nu putea fi lipsit de scaune sport, extrem de confortabile, cu sustinere laterala si multiple setari care sporesc confortul. Mai mult, volanul beneficiaza de insertii de aluminiu, iar consola centrala este un adevarat bloc imbracat in aluminiu. Desi este un model cu o puternica tenta sportiva, Alfa Romeo 159 TBi nu dispune de simplitatea caracteristica acestor modele, si se evidentiaza cu o multitudine de functii tehnologice, care au transformat automobilul modern intr-un mastodont al tehnologiei avansate.

Tehnologie

Din start o masina ca Alfa Romeo 159 TBi se poate lauda cu o tehnologie avansata la nivelul motorului. Turbina, sistemul de injectie performant, toate aceste detalii tehnologice ridica substantia standardele. Chiar daca mostenirea istorica si sufletul ei sportiv mililata la simplitatea interiorului, Alfa Romeo ne aminteste ca ajuns la o istorie de 100 de ani si nu are incotro decat sa mentina pasul cu restul lumii. In plus, daca vorbim despre o berlina este bine sa precizam ca vorbim de o masina destinata uzului zilnic, un motiv pentru care functiile tehnologice sunt bine-venite. Functiile multimedia si dotarile de lux cum ar fi clima automata bi-zona, inchidere centralizata (usi, portbagaj, rezervor), oglinzi exterioare reglabile electric, incalzite, cu carcasa in culoarea caroseriei, Cruise Control sau proiectoarele de ceata ridica nivelul tehnologic deosebit existent pe modelul 159 TBi.

Siguranta

Alfa Romeo 159 a primit cinci stele la testul de siguranta efectuat de Euro NCAP. Sistemele de siguranta activa sunt prezente din plin. Nu puteau lipsi sistemele ABS sau EBD care sunt completate de prezenta sistemelor VDC cu ASR, HBA si Hill Holder. Si din punctul de vedre al sigurantei pasive, lucrurile au fost gandite la cel mai inalt nivel. Alfa Romeo 159 TBi dispune airbag-uri frontale si laterale, airbag cortina si airbag-uri pentru genunchi.

Calitate-Pret

Alfa Romeo 159 echipata in varianta standar si cu motorul 1.8 Mpi cu 140 de cai putere are un pret de pornire promotional de 20.550 de euro cu TVA inclus. Versiunea testata de noi, Alfa Romeo 159 TBi, cu motorul 1.8 si 200 de cai putere si dotari superioare, are un pret de 30. 250 euro cu TVA inclus, insa poate fi achizitionat la un pret promotional de 26.250 euro cu TVA.

Robert Gherghe

 

Comentarii (1)

scris de Anonim

o bijuterie.sa nu uitam ca ,inca ,masinile italiene mai au un cuvant important de spus.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
5.0284 :: 17.03MB