No SSO cookie

Nissan Pathfinder

voteaza
(0/ 0)
Nissan Pathfinder facelift
Nota redactor
4.3
Nota cititor
0.0

Nissan Pathfinder

Nissan este pentru piata auto un ghid pentru tot ceea ce in seamna vehicule 4x4. Asa cum ii spune si numele unui model de-al sau, Pathfinder, marca niponaeste un veritabil deschizator de drumuri pentru o categorie de masini care sunt SUV-uri dar care impresioneaza cu adevarat si la capitolul off-road. Practic, Nisssan Pathfinder este o reusita japoneza care are menirea de a impaca soseau si terenul accidentatt sub rotile aceluiasi vehicul. Nu este greu sa ne imaginam ca Pathfinder lua nastere undeva in America in anul 1986. Si acum, ajuns deja la treia generatie, modelul Nissan dovedeste prin statura sa si prin elementele estetice ca este o masina cu ADN american, insa este o masina care a castigat din ce in ce mai mult teren in Europa si poate fi un deschizator de drumuri pentru clientul roman de SUV-uri. Masini.ro a testat noul Nissan Pathfinder facelift, echipat cu motorul 2.5 dCi si 190 de cai putere.

Motor


Nissan Pathfinder este disponibil doua cu o versiune de motorizare, un diesel de 2.5 litri dCi cu 190 de cai putere. Nissan pune la dispozitia clientilor posibilitatea de a alege intre o transmisie manuala si una automata, insa in rest trebuie sa ne multumim doar cu o motorizare care are ce oferi. Vorbim de un motor masiv, capabil sa propulseze mamutul Pathfinder in orice conditii. Cei 190 de cai putere, disponibili la 4.000 rpm, sunt un adevarat deliciu pentru impatimitii de putere pure venikta dintr-un adevarat tanc. Ceea ce impresioneaza si mai mult este cuplul maxim de 450 Nm, realizabil foarte jos, la 2.000 rpm. Astfel, nu sunt intalnite probleme, mofturi am putea spune, pentru ca un asemenea colos de circa 2,8 tone sa porneasca cu hotarare de pe loc. Motorul este capabil sa ofere satisfactie de la inceput, iar la 2.000 rpm devine incantator si nu trebuie decat sa inaintezi incet in turatie pentru a scoate cat mai mult si cat mai bine. Motorul 2.5 dCi common rail a facut obiectul unor modificari substantiale pentru imbunatatirea performantelor, economiei de carburant, emisiilor si rafinamentului in general. Noul sistem de injectie directa care opereaza la presiune de 2000 bar a permis o crestere cu 11 % a puterii si a cuplului, motorul dezvoltand acum 190 CP si 450 Nm. Consumul mediu combinat pentru versiunea cu transmisie manuala a scazut la 8,5 litri/ 100km in timp ce emisiile de CO2 au scazut cu 40g/km, la 224 g/km, conform cifrelelor anuntate de Nissan. In regim real, concumul urban are menirea de a trece de cifrele sustinute de producatorul nipon, ajungand undeva la 11 litri la 100 km, o valoare mai mult decat decenta pentru o masina gigant. Un lucru notabil pentru un diesel mare este scaderea vibratiilor motorului, insa nu acelasi lucru se poate spune si despre sunetul lui. Modelul testat de noi a venit echipat cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte, bine etajate si precise. Cursa schimbatorului poate da batai de cap, fiind destul de complexa, insa dupa o scurta perioada de adaptare nu mai sunt intampinate probleme.


Comportament


Forta motorului este vizibila in cifrele performantelor pe care colosul Pathfinder le poate indeplini. Sprintul 0-100 km/h se realizeaza in 10,7 secunde iar viteza maxima de constructie este de 186 km/h, valori impresionante pentru un „utilaj” de aproape 3 tone. Dar nu capitolul viteza sau acceleratie este punctul forte al SUV-ului japonez. Merita apaudat sistemul extraordinar de tractiune 4x4, care ofera o aderenta perfecta in orice conditii de rulare, atat pe sosea cat si pe teren accidentat. Nissan Pathfinder are o structura pe sasiu. Insa cum modelul pune pret si pe comportamentul pe sosea, ambele punti beneficieaza de suspensii independente si bare anti-ruliu iar directia precisa si franele cu EBD si brake assist sunt eficiente si rezistente, demne de categoria SUV Premium. In ciuda acestui lucru, asa cum poate fi normal pentru SUV de astfel de dimensiuni, ruliul este evident, insa vehiculul nu sufera la capitolul siguranta. Balansul se face pana la un anumit punctn insa ramne acolo si dupa o oarecare perioada de obisnuire nu mai exista emotii din partea soferului. Sistemul electronic de tractiune integrala, All-Mode 4x4, are obiectivul de a asigura mobilitate in orice conditii dar si un condus relaxat. Fiind integrat sistemelor de siguranta activa, ca noul ESP+, este capabil sa anticipeze pierderile de aderenta si sa redistribuie cuplul inainte de pierderile de aderenta, practic eliminandu-le. Mai exact, este suficienta o rotatie de cateva grade a uneia dintre roti ca informatia sa ajunga le celelalte si sistemul sa reactioneze. SUV-ul Pathfinder poate oferi adevarate demonstratii in off-road, unde este capabil sa ofere o satisfactie deosebita impatimitilor. Cu reductorul cuplat se pot depasi in siguranta si traseele foarte dificile. La drum lung se remarca tinuta impecabila, stabilitatea si in general nivelul extrem de ridicat al sigurantei.


Design


In general, SUV-urile si in particular SUV-urile masive nu se pot numi masini frumoase. Insa este o chestiune de gusturi care trebuie tratata cu atentie si pondere. Marturisesc ca din punctul meu de vedere SUV-urile masive, cu un design care aminteste de moda estetica a masinilor din anii '80, cu acele unghiuri drepte, ma atrg iremediabil, insa discutia este mai lunga si mai complexa. Nissan a mers pe mana traditiei si in cazul faceliftului si nu a facut modificari estetice radicale. A mentinut linia robusta a modelului, vizibila inca de la nasterea sa din 1986. Este remarcabila partea frontala masiva, cu grila imensa si bara impunatoare, pragurile laterale masive sau barele de amarare vizibile din departare. Imaginea de tanc a fost imblanzita prin aripile rotunjite si capota usor indoita inspre in fata. Blocurile optice si partea din spate intra in acelasi peisaj grotesc de robust si de impunator. Un element care merita criticat este designul partii din spate, care aduce extrem de mult cu o cabina detasabila si care sufera la capitolul expresivitate.


Interior


Nissan Pathfinder este o adevarata desfatare la interior. SUV-ul japonez dispune de 7 locuri pentru pasageri si ofera nu mai putin de 64 de configuratii diferite ale habitaclului. Toate scaunele se rabateaza foarte simplu iar rezultatul este un planseu de incarcare plat, cu lungimea de 2,8 metri. Ultimul rand de scaune, impartit 50/50, se rabateaza din doua miscari in timp ce la unele modele concurente operatiunea se efectueaza chiar si din 10 miscari. Al doilea rand de scaune este impartit 40/20/40 iar accesul este facilitat de deschiderea portierelor spate la 73 de grade.


Cu 7 locuri ocupate ramane un portbagaj de 190 litri, cu cea mai mare lungime din segment. Rabatandu-se ultimul rand de scaune, Pathfinder dispune de 515 litri pentru bagaje, capacitate care creste la 2091 litri rabatandu-se si randul doi. Cele 12 spatii de depozitare sunt dispuse astfel: 6 in podea, 4 in lateral, 2 in plafon. De asemenea, pasagerii au la dispozitie 6 suporturi pentru pahare. Pathfinder are menirea de a oferi confortul dorit de orice familie in habitaclul unei masini. Facelift-ul lui Pathfinder aduce numeroase imbunatiri la interior, unde consola centrala si plansa de bord au fost redesenate. Calitatea materialelor si a finisajelor este mult mai evidenta, insa Pathfinder straluceste la nivel de detalii cum ar fi maneta schimbatorului, instrumentele luminate sau ornamentele cromate. Volanul imbracat in piele prevazut cu comenzi pe el si sistemul de navigatie dau un sens discutiei in privinta luxului oferit de modelul japonez. Daca la toate acestea mai adaugam si o tapiterie din piele sau materialul care imita lemnul si imbraca consola centrala, lucrurile par si sunt cu adevarat la inaltime.


Tehnologie


Nivelul tehnologic al lui Nissan Pathfinder se evidentiaza de la inceput prin sistemul All-Mode 4x4 sau noul ESP+. Este notabila si tehnologia noului motor 2.5 dCi common-rail. Nissan nu se opreste aici si ofera un interior bogat in tehnologii de ultima generatie. Ar trebui sa mentionam mai intai sistemul de navigatie, care functioneaza doar cu DVD, camera de vederi pentru mersul cu spate sau sistem de cruise-control cu speed limiter. Printre noile echipamente se numara Nissan Connect Premium cu hard de 40GB si comenzi vocale. Disponibil pe anumite versiuni, acesta integreaza elegant in plansa de bord sistemul GPS de ultima generatie cu touchscreen si poate reda si DVD, stationand cu frana de mana trasa. Nu lipsesc sistemul Bluetooth si conexiunile Aux, USB, iPod iar memoria disponibila pentru muzica este de 9,3 GB. Sistemul audio este semnat de Bose Premium si ofera o fidelitate desavarsita.


Siguranta


Nissan Pathfinder a fost notat cu 4 stele la testul Euro NCAP, insa versiunea facelift nu a fost inca testata. Este notabil sistemul activ de siguranta ESP+, care este setata sa corespunda atat pe sosea cat si in off-road. Nu puteau lipsi functii deja banale cum ar fi ABS sau EBD. Nivelul sigurantei este asigurat din plin de multitudinea de airbag-uri dintre care se remarca airbag-ul cortina pentru randul al treilea de scaune. Mai merita mentionate tetierele active la scaunele din fata.


Calitate-Pret


Gama Pathfinder este compusa din trei versiuni de echipare, XE, SE si LE. Preturile pornesc de la 36.106 euro cu TVA si ajung pentru echiparea de top la 47.776 euro cu TVA inclus.


 


Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2436 :: 21.1MB