No SSO cookie

Volkswagen Caddy Furgon

voteaza
(0/ 0)
VW Caddy Furgon 2.0 SDI
Nota redactor
2.4
Nota cititor
0.0

Volkswagen Caddy Furgon

Volkswagen Caddy Furgon este ce de a doua masina -din grupul celor patru autoutilitare testate de Masini.ro. Prea multe nu se pot spune despre Caddy, toata lumea asteapta aparitia unei noi versiuni a acestei masini, care desi se poate incadra cu usurinta la categoria autoturism, este in continuare comercilizat de catre Divizia Vehicule Comerciale.  VW Caddy Furgon a fost testat de catre noi, gratie aceluiasi dealer, Porsche Bucuresti Vest 1, Divizia Vehicule Comerciale.
Si an acest caz, avem de-a face cu un atelier mobil, o echipare after market aplicata masinii germane.
De asemenea, si la acest model, punctajul obtinut nu este relevant, in comparatie cu restul punctajelor obtinute de celelalte masini testate de Masini.ro. Acest punctaj va avea relevanta in momentul compararii cu alte masini care se incadreaza in categoria autoutilitarelor.

Motor

La acest capitol, avem de-a face cu cel mai slab motor diesel testat vreodata. 1,9 SDI, adica aspirat, capabil sa ofere numai 69 CP, este clar incomparabil cu fratele de firma, 1,9 TDI.
Consumul mediu al acestui motor este de 6 l/100 km, cu emisii de CO2 de 159 g/km.
Combinat cu o transmisie manuala, clasica, in cinci trepte, motorul este lent si zgomotos, insa ofera un consum decent de carburant, desi are 1900 cmc.

Comportament

Autoutilitara destinata interventiilor de pe teren este gandita probabil pentru a fi condusa de catre un maistru trecut de 50 de ani, calm si cu gandul la piesele ce vor trebui incluite la fata locului. Cum interiorul nu are decat doua locuri, presupunerea s-ar putea dovedi a fi foarte aproape de adevar.
Masina este usoara, datorita echiparii sale de atelier mobil, fapt care mai reduce din incapacitatile
motorului. In rest se misca si se comporta ca un Caddy, sau mai degraba, ca un Volkswagen, ca un mic
soldat, trimis cu o tinta precisa, pe care o va atinge fara compromisuri.
Suspensia ese aceeasi de pe fratele echipat pentru transportul de p[ersoane, deci nu va zdruncina nici ocupantii celor doua locuri, nici sculele din spatiul de depozitare.
Manevrabilitatea, fiind unul dintre atuurile firmei germane, nu intra in discutie, fiind omniprezenta, indiferent de model.

Design

Platforma generatiei precedente de Polo ii aduce lui Caddy un aer indulcit, daca e sa ne ghidam dupa partea frontala.
Dar sa nu uitam din ce clasa face parte, cea a monovolumelor cu destinatie utilitara.
Asadar, in comparatie cu modelele gamei sale, Ford Transit Connect, Fiat Doblo,  Opel Combo, sau Peugeot Partner, VW Caddy Kombi nici nu iese in evidenta, nici nu se lasa mai prejos.
De altfel e impropriu sa vorbim de design la o utilitara de clasa mica.
Luand insa in calcul platforma si pedigree-ul provenite de la Polo, putem afirma ca avem de-a face cu un design reusit.
Pe plafonul masinii se gaseste un imens portbagaj, capabil sa preia un volum mare, destinat transportului.

Interior

Interiorul este si el, mai degraba auster. Exceleaza evident spatiul util si diferitele locuri de depozitare, inclusiv un mare panou aflat deasupra parasolarelor, extrem de incapator si de util.
Asta pentru cei doi ocupanti ai celor doua locuri disponibile.
In rest, lipseste cu desavarsire orice gadget, orice exuberanta, masina redevenind o utilitara 100%.
Calitatea materialelor este tipica Volkswagen, adica decenta,in raport cu banii platiti.
Castiga puncte pretioase la capitolele spatiu interior si accesibilitate. Cu o usa culisanta pentru spatiul posterior, si cu cele doua usi spate, masina asigura un acces direct si complet, extrem de util destinatiei pentru care a fost creata.
La un ampatament de 2632 mm, beneficiaza de un volum de incarcare de pana la 3,2 mc, o sarcina utila de 730 kg, si o sarcina maxima autorizata de 2142 kg.
In partea din spate, masina este prevazuta cu un dulap destinat sculelor si pieselor, cu sertare si compartimente bine definite.

Tehnologie

Austeritatea revine si la acest capitol. Masina este, cum am mai prezentat-o, lipsita cu desavarsire de orice gadget. Mai mult, nivelul de echipare al modelului testat, nu depaseste pragul pregatirii radio, adica vine cu o echipare avand in componenta 2 boxe, iar varful este atins de catre instalatia de aer conditional cu reglaj semiautomat, "Climatic". Lipseste pana si inchiderea centralizata.

Siguranta

Volkswagen Caddy are in dotarea sa airbag pentru sofer si pasager, ABS, ASR si MSR.
La testele EuroNcap a primit patru stele. Nu vorbim asadar, nici la acest capitol, de unul dintre varfurile de lance ale producatorului care a inregistrat cele  mai mult si mai constante prezente in topul sigurantei, potrivit institutului de testare EuroNCAP.

Calitate-Pret

Pretul de baza pentru modelul testat, VW Caddy Furgon 2.0 SDI, este de 14.325 Euro cu TVA inclus. De asemenea, la acest pret este deja aplicata o reducere  promotionala, de catre Divizia Vehicule Comerciale, Porsche Bucurest Vest 1, si anume de 10%.
La pretul de 14.325 Euro se adauga pretul special tranformarii in atelier mobil, adica inca 1608 Euro, deci la final avem 15.933 Euro, cu TVA inclus.
Comparativ, concurenta ofera (si aici urmeaza o lista de vehicule destinate transpotului de persoane, si nu utilitare precum modelul testat de Masini.ro), urmatoarele: Fiat Doblo Panorama 1.9 Multijet 105 CP Dynamic - 14.360 EUR (pret final), Opel Combo Tour standard, cu motor de 1,7l CDTI Ecotec - 12.953 Euro (CIP), Peugeot Partner 1.6 E 11.167 Euro (CIP).
Deci nu avem de-a face cu un vehicul care sa se impuna, prin prisma pretului, in fata concurentei directe.

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2788 :: 21.06MB