No SSO cookie

Toyota Urban Cruiser AWD

voteaza
(0/ 0)
Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D AWD
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Toyota Urban Cruiser AWD

Toyota Urban Cruiser este -din punctul meu de vedere - surpriza anului. Nu o spun pentru ca s-ar fi lansat anul acesta, o spun pentru ca e prima masina  care a reusit anul acesta sa ma faca sa gandesc ceva de genul WOW!
Masini.ro a avut in test-drive versiunea 1.4 D-4D AWD, adica un mic SUV, intrat gospodareste la apa, insa cu veleitati de off-road, in afara celor urbane, pentru care a fost destinat.
Parerea mea e ca acest vehicul imbina intr-o armonie perfecta designul modern, liniile nonconformiste, cu versatilitatea, atat de iubita si ceruta, mai ales de romani, pe piata  auto.
Adica este o masina care se comporta cu brio in traficul urban, dar nu te lasa la greu, adica cand te prinde vreo ploaie, undeva intr-o poienita, catre varf de munte. este o masina perfecta pentru cei care nu au multe bagaje de carat, insa isi doresc o masina de zi cu zi, care sa-i duca insa si in concedii, indiferent de traseu.

Motor

Resursele puse la dispozitie de unitatea cu patru cilindri in linie sunt modeste pentru o masina care cantareste 1150 de kilograme.
Echiparea diesel de 1400 cmc, nu mai este un secret. Masini.ro a testat aceasta motorizare si pe modelul Auris. Are evident plusuri si minusuri, cel mai mare minus, ca sa incep cu partile 
negative, fiind puterea limitata. Doar 90 CP sunt disponibili si la Urban Cruiser, si sincer, masina
aceasta cere mai multi.
Modelul testat de Masini.ro are ,asadar, o echipare 1,4 D-4D, ceea ce inseamna ca dispune de un motor de 1364 cmc, cu patru cilindri in linie, alimentati cu motorina. Motorul nu este foarte puternic, dispunand de numai 90 CP, la o turatie de 3800 rpm. Cuplum maxim nu este nici el situat la valori foarte mari, cum ne-a obisnuit actuala tehnologie diesel, astfel, la 1,4 D-4D, avem 205 Nm, diponibili destul de sus, intre 1800 si 3000 rpm. Spun "destul de sus", pentru ca desi pe hartie cuplul motor apare incepand cu 1800 rpm, in conditii de exploatare normala, cu pasageri si in trafic, veti dispune de valorile ridicate ale cuplului motor abia de la 2500 rpm in sus.
Si la kick-down, 1,4 D-4D raspunde lent, aratand ca nu sprintul este caracteristica sa de baza.
Deci, resursele puse la dispozitie de unitatea cu patru cilindri in linie sunt modeste pentru o masina care cantareste 1150 de kilograme.
Acceleratia se realizeaza in 12,7 secunde, iar viteza maxima este de 175 km/h. Consumul este de 5,8/4,4/4,9 l/100 kim, in regim urban/extraurban/mixt. Dar acestea sunt cifrele de producator.
Cifrele pe care le-am obtinut, in special cele in regim urban, depasesc cu 1-1,5 l/100 km cifrele oficiale.
Norma de poluare este Euro 4.
Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte, cu rapoarte aproape logice, iar in cazul in care uitati ca trebuie sa schimbati viteza, indicatorul "shift" de pe bord, va va atrage atentia,
cu sageata corespunzatoare treptei: superioara, sau inferioara.

Comportament

Acesta este punctul forte al Urban Cruiserului. Acest vehicul se comporta ca un tanculet in miniatura. Este de neclintit, indiferent de traseu. Surprinzator, suspensia nu este atat de rigida cum m-as fi asteptat, trecerea peste denivelari realizandu-se destul de lin, pentru o masina cu dimensiunile respective.
Directia este ferma, fara a lasa vreo secunda impresia ca trebuie sa tragi prea tare de volan, sau ca dintr-o data devine suspect de lina.
In oras este extrem de manevrabil, datorita -din nou - a dimensiunilor sale.
Insa surpriza pe care mi-a facut-o Urban Cruiser a fost cand l-am testat la marginea padurii, pe un teren inundat in prealabil. Numai faptul ca nu este echipat cu anvelope de noroi mi-au creat oarece emotii. In rest, micul tanculet a trecut prin noroaie, ape statute pe pamant malos, denivelari si sleauri cu apa, cum ar trece o masina comuna peste liniile de tramvai. De altfel exista si o galerie foto in acest sens, iar clipul video al drive-testului este si el sugestiv.
Unicul minus in comportamentul masinii il constituie lipsa de putere. Un plus de 30-40 CP ar fi adus
masina mai aproape de perfectiune.

Design

Designul Urban Cruiserului este indraznet. Cu putin umor, s-ar putea spune ca daca francezii n-ar fi existat, cu exuberanta lor, manifestata in special de modelele Peugeot si Citroen, locul lor ar fi fost luat de Toyota.
Per ansamblu arata ca un SUV micsorat pana la limita la care nu mai este un SUV. Desi nu are dimensiunile unui SUV, are insa toate caracteristicile de design ale acestuia.
Partea frontala a preluat imaginea generica si comuna noilor modele Toyota, avand un look placut de agresiv, la care contribuie din plin grila fata, creata din doua fante generoase si distincte, dar si forma si pozitionarea farurilor.
Sub spoilerul fata se gaseste cea de a doua gura de aerisire, enorma, desenata aproape cat intreaga
latime a masinii, care-i sporeste si mai mult agresivitatea.
Unica parte care parca nu face corp comun cu masina, este spatele, taiat parca la  repezeala, insa pana la urma, designul unei masini este, din perspectva cumparatorului, o chestie de gust.

Interior

La o masina care are sub 4 metri lungime si doar 1,72 metri latime, la care adaugam o inaltime de pitic, de numai 1,54 metri, nu te astepti la cine stie ce spatiu si confort.Total gresit! In interior, patru adulti cu dimensiuni adulte, au loc fara probleme. Nu am incercat cu cinci adulti, desi masina dispune de cinci locuri, insa nu cred ca s-ar fi ivit vreo problema.
Ce au remarcat pasagerii de pe bancheta din spate a fost ca desi nu exista guri de ventilatie separate pentru ei, aerul conditionat trimitea fara probleme racoarea catre ei.
Designul futuristic si nonconformist al exteriorului se desavarseste insa la interior. Ai doua variante: sa adori sau sa urasti cum arata Urban Cruiser inauntru!
Calitatea materialelor nu rupe -din nou- gura targului, insa o fac finisajele si grija cu care au fost imbinate elementele masinii.
De mare senzatie este ceasul de bord, unic si pozitionat central, in care acul kilometrajului se misca contrar sensului acului turometrului, iar ambele cadrane, dau senzatia de convergenta, desi sunt bine delimitate, si colorate diferit.
Minusul pe care-l are Urban Cruiser, la capitolul interior, este evident, portbagajul. Cu doar 305 litri, este unul dintre cele mai mici portbagaje intalnite la o masina care depaseste segmentul mini. Pentru un spatiu cu adevarat semnificativ, va fi nevoie sa rabatati banchetele spate, si veti obtine astfel, 673 litri pentru deozitare.

Tehnologie

Nivelul de echipare al masinii testate de Masini.ro este "Sol", adica high-end-ul. De la oglinzi exterioare reglabile electric, cu semnalizator integrat, geamuri portiere actionate electric, cu functia "Auto" pentru toate cele patru geamuri, comenzi audio pe volan, instalatie de climatizare DUA, cu reglare automata, Radio CD & MP3 cu 6 boxe, directie asistata electric (EPS), ajungem la sistemul performant de navigatie, cu touch-screen, oglinda interioara electrocromatica, Bluetooth, computer de bord, si sistemul Smart Entry & Push Start, adica deschidere/inchidere fara cheie si fara a avea nevoei de telecomanda, plus pornire a masinii fara cheie.

Siguranta

Desi arata si se comporta ca un tanculet, Urban Cruiser nu este insa atat de sigur cum ne-am fi  asteptat. Rezultatele testelor EuroNCAP i-au adus un punctaj general de numai trei stele, desi in lista standard este dotat cu airbag-uri frontale pentru sofer-pasager, laterale, cortina si airbag pentru genunchii soferului. In plus are in dotarea standard ABS, EBD si BA, plus VSC si TRC (sistem de control al stabilitati si tractiunii)

Calitate-Pret

Daca din punctul de vedere al calitatii, Toyota nu da emotii nimanui, pretul nu este si nici nu a fost punctul forte al sau. Pentru modelul Urban Cruiser 1.4 D-4D AWD, nivel maxim de echipare, Sol, va trebui sa extrageti din cont 22.864 Euro cu TVA inclus.
Fata de concurenta directa, Urban Cruiser sta cam asa: FIAT Sedici 1.9 Multijet 4x4 Luxury= 25.446 Euro; Suzuki SX4 2.0 DDIS GS, 4WD= 18.964 Euro; KIA Soul 1.6 DSL MT FEVER= 18.898 Euro. De notat ca toate preturile contin TVA, si toate modelele concurente au fosty selectate pe criteriul echiparii high-end. Asadar, Urban Cruiser sta mai bine doar fata de Fiad Sedici, insa italiana vine cu un motor de 1,9 litri si cu o putere considerabil mai mare, adica 120CP, fata de 90.
Toyota Urban Cruiser se livreaza cu garantie de 5 ani sau 160.000 km

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2748 :: 17.03MB