No SSO cookie

Nissan 370Z Roadster

voteaza
(0/ 0)
Nissan 370Z Roadster
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Nissan 370Z Roadster

Vara caniculara ne indeamna la un singur gand daca judecam in termeni automobilistici: decapotabila. Multi dintre noi visam in copilarie la o masina decapotabila, cu care sa atacam sagetile fierbinti ale soarelului sau din care sa privim linistiti cerul populat  de stele al unei veri calduroase. Nissan a exploatat acest vis de copil si a realizat o jucarie pentru omani mari si instariti. Numele ei este 370Z si reprezinta una dintre cele hot creatii de pe piata auto. Nissan este recunoscut pentru legendele sale din off-road, insa japonezii nu raman datori copiilor mari si creaza adevarate visuri pentru sosea, asa cum este si noul 370Z. Masini.ro a testat noul Nissan 370Z Roadster, o decapotabila soft-top care reuseste sa smulga privirile admiratoare ale celor din jur. Nissan 370Z Roadster a fost punctul de plecare pentru noua generatie care inlocuieste 350Z, decapotabila fiind practic originalul din care lua nastare, asa cum era si natural, si versiunea Coupe. Astfel, spunem de la inceput ca Nissan a creat noul 370Z ca pe un Roadster si nu ca pe un Coupe, un motiv in plus pentru care decapotabila nipona se dovedeste a fi geniala.  

Motor

Nissan 370Z Roadster dispune de o capota din aluminiu care ascunde sub ea un propulsor V6 de 3.7 litri. Din start, propulsorul se poate lauda cu tehnologia VVEL (Variable Valve Event Lift). Aceasta permite un consum redus si un raspuns mai prompt, asigurand permanent mixul aer-carburant ideal. Fara sa intram in detalii coplicate din punct de vedere tehnic, mentionam ca propulsorul lui 370Z dezvolta 328 de cai putere , disponibili in totalitate la 7.000 rpm si are un moment maxim de 363 Nm, realizabil la 5.200 rpm. Vorbim de un motor construit pentru orizonturi superioare, un motor care urca foarte rapid in turatie si care isi arata coltii de la inceput, dar care impresioneaza in mod deosebit odata cu apasarea pedalei de acceleratie. Motorul este gandit pentru a fi compact, cele 13 componente mobile demonstreaza din plin acest lucru. Mai mult, avem de aface cu un propulsor cu norme de poluare Euro 5, care poate fi cuplat la o transmisie automata cu 7 rapoarte sau la una manuala cu 6 rapoarte. Am testat versiunea manuala si nu ne-a parut deloc rau ca am putut simti la maxim monstrul de 328 cai de sub noi. Asa cum ii sta bine unei masini sport, cursa schimbatorului este foarte mica si extrem de precisa, iar agilitatea si agresivitatea vehicului sunt resimtite de la prima treapta a cutiei de viteze. Odata ce inaintezi spre treptele superioare, nivelul adrenalinei creste in progresie geometrica cu nivelul acului indicator al turatiilor. Un motor mare, un model sport, un Roadster sexy, nuputea fi un campion in materie de consum. Nici nu stiu daca are relevanta sa spunem cat consuma, insa pentru iubitorii de statistica merita mentionat. La un regim de rulare urbana, Nissan 370Z inghite circa 15 litri la 100 km, dar compromisurile nu-si au locul iar pedala de accelratie nu se multumeste doar cu scurte mangaieri. Merita sa exploatati la maxim puterea acestui propulsor incredibil si sa scoateti fum din modelul cu tractiune pe spate, insa acest lucru este invers proportional cu nivelul combustibilului din rezervor.  Realitatea este ca nu te poti abtine sa nu violezi cu agresivitatea si agilitatea de care dispune 370Z , iar orice impertinenta de acest fel se traduce printr-o crestere semnificativa a nivelului de combustibil consumat.  

Comportament

Am ajuns si la lucrul care ne intereseaza de fapt in legatura cu domnul Roadster Nissan 370Z. Construit pentru a marca 40 de ani de istorie, modelul nipon este o adevarata incantare pentru dependentii de viteza, pentru iubitorii masinilor sport. Roadster-ul japonez este un alergator pur-sange care strabate suta in 5,5 secunde si poate atinge viteza maxima de 250 km/h. Nu sunt performante de invidita, sunt performante care depasesc nivelul bunului-simt automobilistic. Insa, este o infatuare cu care trebuie sa te obisnuiesti. Nissan 370Z Roadster dispune de butonul S-Mode, butonul in care trebuie neaparat sa rulati, singurele momente care nu se pupa cu aceasta tehnologie fiind cele in care ramaneti arestati in cozile traficului urban.  Folosind transmisia manuala in sistemul sportiv S-Mode se activeaza automat tehnologia SRC (Syncro Rev Control). Aceasta face ca turatiile sa fie la nivelul ideal la schimbarea treptelor de viteza. Senzorii plasati pe maneta schimbatorului si pe ambreiaj monitorizeaza intentiile soferului, actionand acceleratia la retrogradare si pastrand turatia constanta  la trecerea in treapta superioara. Folosind si viteza masinii, sistemul “stie” daca soferul se pregateste pentru un viraj rapid sau doar pentru o manevra de parcare. Un model sport ca Nissan 370Z are multe de oferit si are multe de descoperit. Cu o masa mai redusa, un centru de greutate mai coborat, avand ampatamentul mai scurt si ecartamentul mai lat, noul 370Z Roadster este si mai agil decat predecesorul sau. Suspensiile au fost de asemenea revizuite, fiind mai usoare si oferind o tinuta laterala superioara. Bara anti-ruliu este de asemenea mai usoara cu 35% si totusi mai eficienta. Nissan 370Z Roadster este mai usor cu 97 kg decat 350Z Roadster si cu doar 28 kg mai greu decat 370Z Coupe. Cu o distributie a masei de 53% fata - 47% spate, Nissan este un cunoscator fin al virajelor stranse, un campion al virajelor largi. Suspensia sport raspunde din plin cerintelor indraznete venite din partea carmaciului, iar 370Z se isi foloseste din plin tehnologia extraordinara pentru a raspunde cat mai elegant. Nu vorbim de o bruta capabila sa te sperie la o simpla apasare a pedalei de acceleratie, ci de un Roadster capabil sa-ti ofere exact cat ai nevoie si nimic mai mult. Puterea vine constant, insa ferm, fara sa ne amagim in nano secunde de asteptare. Nissan 370Z  poate fi criticat de un sor caracter subviratoriu, daca incercam sa fortam nota peste limita posibilului.  In mod surprinzator, Roadster-ul Nissan raspunde cu o tinuta de drum placuta pentru drumurile lungi, usor virajate, insa poate fi putin criticata pentru directia mai mult decat ferma.  

Design

Un roadster pur-sange asa cum este Nissan 370Z , poate fi considerat exagerat de catre asa zisii ecologisti snobi care conduc un Prius pentru ca da bine la imaginera lor. Nissan 370Z  descrie imaginea naturala a unei masini sport, amintind de acele designuri clasice, prezentate intr-o forma moderna. Nissan 370Z Roadster reda o idee bine conceputa, puternica,  vizibila atat in varianta cu acoperisul soft-top cat si in varianta decapotabila.  Fondul acestei picturi indraznete este unul bine inchegat, reda o imagine unitara, din care se remarca liniile agresive descrise mai ales prin blocurile optice si stopurile de lumini in forma de bumerang sau de grila frontala care exprima agresivitatea modelului.  Modelul arata extrem de bine si in varianta capotata, iar pasagerii pot simti atmosfera clasicului, gratie geamurilor mici.  Noul Z s-a remarcat printr-o lungime si un ampatament mai mici,insa printr-o latime mai mare decat predecesorul 350Z.  370Z se desprinde din linia de design a grupului Renault-Nissan atunci cand vine vorba despre aripile  spate extrem proeminente,  cu un profil generos,  care reusesc sa redea perfect  imaginea originalitatii si ideea de superioritate. Asa cum isi sta bine unui model sport, garda la sol foarte joasa,  evacuarile duble si deflectorul de pe spate nu puteau lipsi. In 20 de secunde, plafonul actionat electric se deschide complet si transforma modelul sport pur-sange, cu doua locuri si tractiune spate, intr-un roadster emotionant

Interior

Cele doua locuri ale lui Nissan 370Z Roadster ofera suficient spatiu pentru pasageri. Confortul si luxul nu puteau lipsi, chiar daca vorbim de un model sport . Traditia modelelor sport, in ceea ce priveste interioarele, se remarca prin simplitate, insa lucrurile au evoluat, iar roadster-ul japonez reda imaginea tehnologiilor de ultima generatie si confortul specific limuzinelor/ Cele doua scaune sunt mai mult decat confortabile, dispunand de orice fel functie de reglaj, de incalzire si chiar de  aerisire in ele. Atentia la finisaje si calitatea materialelor sunt la mare inaltime pe noul Nissan 370Z. In primul rand merita sa specificam prezenta Alcantarei de pe fatetele portierelor pana in zona inferioara a consolei centrale. Nu lipsesc, ca sipe 350Z, cele trei ceasuri montate in centrul panoului de bord, care sunt orientate catre sofer. Volanul care prezinta un mare ” Z” este, bine inteles, imbracat in piele si este dotat cu comenzi. Manerul scurt al schimbatorului nu este o surpriza, iar priza volanului excelenta. Pedalierul din aluminiu face casa buna cu materialele de calitate, extrem de placute la atingere. Un ultim cuvant despre scaunele sport care ofera o sustinere excelenta atat in lateral cat si pentru sezut. Inmod surprinzator, portbagajul nu este locul in care poti sa-ti arunci maxim un laptop sau o servieta si ofera loc chiar pentru un troller de dimensiuni medii. 

Tehnologie

Nissan 370Z Roadster prezinta un cumul de tehnologii. De la motorul cu tehnologie VVEL, pana la sistemul Syncro Rev Control, modelul Nissan demonstreaza ca este o creatie a ingineriei japoneze. Nivelul tehnologic de la interior este la inaltime si se remarca prin dotarile existente pe toate masinile de top. Vorbim de un un sistem de aer conditionat destul de incomod, din cauza specificului  roadster-ului, dar de un sistem audio BOSE, cu 8 boxe, MP3 si magazie de 6 CD-uri. Nu putea lipsi functia Bluetooth si porturile auxiliare, cruise-control, butonul de pornire-oprire sau cheia inteligenta. Mai mult,  Nissan 370Z ofera si un computer de bord, insa cu un afisaj destul de mic. 

Siguranta

Nissan 370Z  este o decapotabila care stie sa ofere un regim de siguranta destul de ridicat. Sistemele pasive sunt reprezentate de doua airbag-uri laterale si frontale si airbag-ul cortina. Si centurile de siguranta cu pretensionare si limitator de efort. Functiile de siguranta active cum ar fi sistemele ABS, EBD si asistenta la franarea de urgenta sunt completate de sistemul ESP si TCS (Traction Control System). Modelul sport mai dispune de sistem antidemaraj NATS si diferential pe puntea spate cu vascocuplaj. 

Calitate-Pret

Nissan 370Z  Roadster este un model pretentios, care atrage privirile asupra lui intr-un mod uluitor, este o absorbant de atentie, devine un erou pe sosea, o frumusete ascunsa, care odata cu venirea  anotimpului cald este relevata lumii. Este ca o floare de orhidee, care rasare o data pe an, iar o astfel de frumusete costa. Totusi, Nissan nu propune un pret iesit din comun, avand in vedere nivelul tehnologic extravagant, designul sexy, care are menirea de a atrage chiar si domnisoarele mai putin pasionate de masini, sau performantele uimitoare. Nissan 370Z Roadster are un pret de 46.190 de euro pentru versiunea cu transmisie manuala si de 48.690 euro pentru versiunea cu transmisie automata.
Robert Gherghe
 
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3781 :: 21.11MB