No SSO cookie

Dacia Duster 1.6 16v

voteaza
(0/ 0)
Dacia Duster 4x4 1.6 16v 105 CP
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Dacia Duster 1.6 16v

Numele Duster a aparut la Salonul Auto de la Geneva in 2009, sub forma unui concept care ne-a facut pe toti romanii iubitori de automobile sa ne mandrim. Duster impresiona publicul salonului elvetian si era dat ca o mare speranta pentru piata auto din Romania. Nu a fost nevoie de o minte geniala pentru a se prinde ca Duster era un deja un brand, iar asocierea lui cu viitorul SUV Dacia, un model aflat in proiectare, este o miscare de maiestru pe segmentul de marketing. Asa a si fost! Noul Dacia Duster, primul SUV romanesc, s-a bucurat de un succes enorm, prin pretul extrem de atragator, calitatile off-road si tinuta de drum impecabila. Masini.ro a testat SUV-ul romanesc in varianta cu motor pe benzina de 1.6 litri si 105 cai putere. 

Motor

Unitatea pe benzina de 1.6 litri 16v, disponibila si pe modelul Logan, nu este tocmai o noutate, insa se pune intrebarea legitima cum se descurca pe SUV-ul Duster. Din start trebuie spus ca motorul de 1.598 cmc disponibil pe versiunea 4x4 vine cu norme de poluare Euro 5, iar cel disponibil pentru versiunea 4x2 a ramas la normele Euro 4. Un plus evident pentru cei ce doresc versiunea 4x4. Daca pe Logan motorul pare sa aduca un plus de putere si energie, pe Duster lucrurile nu stau chiar asa. Vorbim de o benzina cu 105 cai putere, disponibili abia la 5.750 rpm. Asadar, trebuie sa apasati serios pe acceleratie pentru a putea avea toti caii sub picioare. Cuplul maxim de 148 Nm, realizabil si el foarte sus, la 3.750 rpm, poate aduce cateva nemultumiri. Motorul se simte greoi, mai ales la plecare de pe loc si in general in primele trepte de viteze. Pe parcurs, odata ce treceti in viteza a treia, lucrurile incep sa se miste si sa devina multumitoare, insa cuplul maxim insuficient face plecare de pe loc o adevarata aventura. Motorul se adapteaza mult mai bine pe regimul de rulare 4x2, unde se simte ca poate oferi ceva, in schimb pe modulul 4x4, lucrurile nu stau deloc bine, in comparatie cu ce ofera Duster 1.5 dCi si 110 cai putere. Un plus al unitatii de motorizare este injectia multipunct secventiala. Dacia anunta un consum urban de 10,4 litri la 100 km pentru Duster 4x4 1.6 16v. In mod spectaculos, cifra consumului este extrem de aproape de adevar, consumul inregistrat pe 100 km rulati doar in oras oprindu-se la 11 litri. Daca mai punem traficul infernal si utilizarea instalatiei de aer conditionat ajungem la concluzia ca un consum urban de 10,4 litri la 100 km nu este imposibil de atins in conditii reale. Consumul extra-urban al benzinei Duster s-a ridicat la 7,5 litri la 100 km, in conditiile de rulare cu o viteza constanta de 125 km/h in treapta a 6-a a cutiei de viteze.

Comportament

Aceasta versiune a lui Duster se poate lauda cu un sprint pana la 100 km/h de 12,8 secunde, cu trei zecimi mai mult decat diesel-ul de 110 CP, si cu o viteza maxima de 160 km/h. Este cam putin pentru cel mai valoros model Dacia pe benzina ,insa vorbim de o prima generatie a unui SUV low-cost care nu-si propune sa darame barierele de viteze. Insa, lasand la o porte limitele sale, Duster da dovada ca este un SUV excelent. Cu reale calitati off-road si o tinuta serioasa pe sosea. Duster ofera cu totul altceva fata de ceea ce am fost obisnuiti pana in prezent. Comportamentul lui Duster merita apreciat si apaudat, atat pe sosea cat si pe drumurile accidentate. Cifrele tehnice ale SUV-ului romanesc au menirea de a ului, pentru ca sunt cele mai bune din segment. Duster beneficiaza de o garda la sol de 210 mm, un unghi de atac de 30 de grade si un unghi de 36 grade, in timp ce unghiul de trecere este de 23 de grade. Cu un coeficient aerodinamic cX de 0,42, Dacia Duster nu poate decat sa incante la modul in care se comporta. Duster 4x2 beneficiaza de o suspensie semi-rigida pentru puntea spate si una MacPherson pentru puntea fata. Modelul prevazut cu tractiune integrala dispune, in schimb, de o suspensiwe multi-link pentru putea spate. Daca in regim 4x2, SUV-ul Duster se comporta relativ bine pe viraje, insa cu un oareccare caracter subvirator, in modul 4x4 nu se pune problema de asa ceva. Mai mult, spre deosebire de alte SUV-uri Dacia Duster nu prezinta probleme pe sosea, chiar si la virajele negociate cu viteze ridicate. In afara soselei, Duster 4x4 este un adevarat campion pentru segmentul din care face parte, modelul Dacia impresionand la acest nivel intr-un mod mai mult decat placut. Asadar, daca doriti o masina capabila sa se catare pe teren accidentat, puteti avea increderea deplina in Duster. Modelul romanesc da dovada de o inca caracteristica extrem de importanta pentru drumurile din tara noastra. Suspensia este setata extrem de atragator pentru pasagerii lui Duster, in sensul ca preia mult din socul trecereii peste gropi sau sine de tramvai. Drumurile denivelate si dominate de gropi sunt mult mai usor utilizabile la bordul lui Duster. Totusi, sa speram ca fiabilitatea Dacia sau Renault se va arata la un nivel superior fata de ce stim pana acum si Duster sa nu ofere surprize mari la acest capitol. Am realizat cativa kilometri de test si pe un drum de macadam. Cuplat in modulul 4x4, Duster poate sa fie o adevarata senzatie la acest capitol, vehiculul romanesc reusind sa se faca placut, stabil si agresiv atunci cand este cazul. Si ca sa incheiem cu comportamentul lui Duster, subliniem ca SUV-ul beneficiaza de o directie mult mai ferma decat tot ceea ce a oferit Dacia pana in prezent.

Design

Desi s-au iscat numeroase controverse pe marginea designului noului Duster, opinia personala este ca SUV-ul Dacia arata demential. Designul lui Duster nu prezinta doar un o clasa in plus fata de tot ceea ce a aratat Dacia pana acum, insa reprezinta o realizare deosbita si in comparatie cu o mare parte dintre rivalii din segment. Dacia Duster impresioneaza prin agresivitatea sa, prin stilul combativ si impunator. Grila frontala creeaza impresuna cu blocurile optice o fata agresiva, excelent desenata. Insa Duster nu se opreste aici si continua sa smulga aplauze prin pragurile laterale masive, aripile umflate, care aduc cu rotunjimea soldurilor unei dame focoase, si designul original al partii posterioare. Stopurile de lumini si forma haionului sunt elementele care contureaza un peisaj general exceptional.

Interior

Dacia Duster a primit titlul onorofic de cel mai ieftin SUV din lume. Asadar, vorbim despre un model low-cost, insa SUV-ul Dacia ofera mai multe decat ne asteptam de la interiorul sau. Versiunea Laureate dispune de scaune si volan imbracate in piele. Ideea de lux cocheteaza in continuare si in cazul consolei centrale disponibile cu insertii de plastic glossy, insa se opreste aici. Materialele folosite nu sunt nici pe departe printre cele mai luxoase, iar calitatea finisajelor lasa mult de dorit. Insa, la un asemenea pret nu ne puteam astepta la criteriile pietei premium. Ceea ce deranjeaza cu adevarat pe langa calitatea finisajelor este lipsa unei cotiere si a spatiilor de deposzitare mai numeroase. Scaunele nu ofera confortul dorit la drum lung, lispa functiei de reglaj lombar si a unei sustineri laterale mai bune facandu-se simtita. Un plus evident il reprezinta volanul imbracat in piele, care arata foarte bine, si prelata interioara pentru portbagajul care ofera un spatiu de depozitare de 475 litri. Scaunele pot fi reglate la fel ca si pe Logan sau sandero iar volanul este reglabil pe inaltime, insa nu si in adancime. Duster ofera o pozitie mult mai inalta la volan, ca orice SUV de altfel, lucru care poate aduce mai mult confort in timpul condusului.

Tehnologie

Duster puncteaza prin sistemul 4x4 exceptional de care dispune, prin norma de poluare Euro 5 de care dispune motorul si injectia multipunct. La interior, nu ne putem astepta prea multe de la un model low-cost. Sistemul audio cu MP3 Player ramane acelasi, fara sa dispuna de porturi auxiliare pentru USB sau iPod. Un plus al lui Duster, fata de alte modele Dacia, este amplasarea modulului de comanda al sistemului audio sub volan, exact ca in cazul modelelor Renault. In rest, inchiderea centralizata, oglinzile reglabile electric si sietmul de aer conditionat sunt singurele aprecieri pe care le putem aduce modelului romanesc.

Siguranta

Duster este primul si la capitolul siguranta la Dacia. Chiar daca mai e mult pana ca SUV-ul autohton sa ajunga la nivelul existent pe modelele companiei mama Renault, totusi merita laudata echiparea cu ESP. Aaturi de ABS si ABD, acesta functie raspunde activ criteriilor de siguranta. Desi nu a fost inca testat la Euro NCAP, cunoastem faptul ca Duster nu va fi punctat cu 5 stele, lucru anuntat de Renault. SUV-ul romanesc dispune de 4 airbag-uri, 2 frontale si 2 latarale si poate pe viitor o sa dispuna si de airbag-uri pentru genunchi sau airbag cortina. Un minus evident este lipsa discurilor de frana pentru puntea spate.

Calitate-Pret

Dacia Duster are un pret de pornire senzational pentru un SUV. Vorbim de 10.941 de euro cu toate taxele incluse. Cu un asemenea pret, Duster se poate lauda cu argumente ca este cel mai ieftin SUV din lume. Versiunea testata de noi, cea cu echipare de top Laureate, si motor 1.6 16v cu 105 cai putere are un pret de 14.276 de euro, cu TVA inclus. Pretul nu mai merita niciun comentariu, la o asemenea suma putem trece peste micile erori de finisaje, peste motorul usor puturos in primele trepte de viteze si sa ne bucuram de un design bine conceput, de un consum bun pentru un SUV si de o masina care se ia la tranta cu multi grei din segment in regim de off-road.


Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3499 :: 21.05MB