No SSO cookie

Dacia Duster 1.5 dCi

voteaza
(0/ 0)
Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP
Nota redactor
3.9
Nota cititor
0.0

Dacia Duster 1.5 dCi

Dacia a lansat in 2010 primul SUV din istoria companiei. Noul Dacia Duster este confirmarea vie a faptului ca producatorul roman evolueaza, pe drumul cel bun. Cu alte cuvinte, nu doar faptul ca Duster este primul 4x4 care paraseste fabrica din Mioveni este remarcabil, ci si faptul ca noul model reprezinta cea mai buna masina pe care Dacia a construit-o vreodata. Duster ridica stacheta pretentiilor de la Dacia, intareste brabndul romanesc si reprezinta o oferta aproape scandalos de ieftina pentru un SUV, asa cum se promoveaza si producatorul intern. Masini.ro a testat cea mai avansata Dacie de pe piata, Duster 4x4 cu motor 1.5 dCi si 110 cai putere.

Motor

Motorul 1.5 dCi cu 110 cai putere este cea mai puternica motorizare exista pe un model Dacia. Unitatea diesel de 1.461 cmc dezvolta cei 110 cai putere la 4.000 rpm si beneficeaza de un cuplu maxim de 240 Nm, realizabil de la 1.750 rpm. Motorul diesel de 110 cai putere este o adevarata incantare pentru o masina cu o masa mai mica de 1.300 kg. Cuplul puternic si realizabil destul de jos si caii disponibili in totalitate de la 4.000 rpm da o anumita consistenta si potenta SUV-ului romanesc. Unitatea diesel se remarca prin sistemul common rail cu multi-injectie si prin normele de poluare Euro 5. Duster 4x4 benefiaza de o transimise cu 6 rapoarte, un alt plus semnificativ pentru SUV-ul Dacia. Vorbim de o cutie in general corecta, care dispune de o etajare buna a vitezelor si de o cursa precisa si relativ scurta a schimbatorului. Primele viteze sunt scurte pe plaja de turatie, lucru care poate poate crea un usor disconfort pana la acomodare. Pentru a prinde putere, trebuie sa ajungeti in treapta a treia, iar de acolo propulsorul 1.5 dCi isi arata coltii. Vorbim de un motor potent, dar nu insa de un motor agresiv. Limita celor 110 cai putere este magnifica pentru Dacia Duster, insa nu se poate spune ca reprezinta o tentativa la coarana inaltei performante. Daca am conchis ca motorul raspunde perfect unor necesitati naturale ale unui SUV, merita sa trecem la capitolul consum. Dacia Duster cu propulsor diesel prezinta un consum diferit in mediul urban. Diferit din punctul de vedere al modulului de rulare. Daca folosim 4x4, Duster 1.5 dCi consuma la 100 km circa 10 litri de combustibil, in timp ce in modulul 4x2 cifrele consumului ne aduc aminte ca vorbim de un diesel, chiar daca unul montat pe un SUV. In aceste conditii, consumul lui Duster s-a limitat la 8,5 litri la 100 km. Suntem convinsi ca se poate si mai bine, dar clima incinsa care nu permite rularea fara aer conditionat si traficul infernal ridica nivelul motorinei consumate. Mai mult, nu am incercat deloc sa menajam pedala de acceleratie a primului 4x4 veritabil made in Romania. In regim extra-urban, Dacia anunta un consum de 5,3 litri la 100 km. Daca rulam cu o viteza medie de 130-135 km/h, in treapta a 6-a a cutiei, cifrele consumului se vor opri undeva la 6.5 litri la 100 km.

Comportament

Aceasta versiune a lui Duster se poate lauda cu un sprint pana la 100 km/h de 12,5 secunde si cu o viteza maxima de 170 km/h. Este cam putin pentru cel mai valoros model Dacia, insa mentionam ca limitele nivelului de performante nu se resimt in modul in care SUV-ul se prezinta pana la plafonul lui maxim. Cred ca prima intrebare cu privire la Duster este cat de bun este modelul romanesc in comparatie cu tot ceea ce oferea Dacia pana in prezent. Raspunsul este simplu si nu primeste alte interpretari: este foarte bun. Dusrter ofera cu totul altceva fata de ceea ce am fost obisnuiti pana in prezent. Comportamentul lui Duster merita apreciat si apaudat, atat pe sosea cat si pe drumurile accidentate. Cifrele tehnice ale SUV-ului romanesc au menirea de a ului, pentru ca sunt cele mai bune din segment. Duster beneficiaza de o garda la sol de 210 mm, un unghi de atac de 30 de grade si un unghi de 36 grade, in timp ce unghiul de trecere este de 23 de grade. Cu un coeficient aerodinamic cX de 0,42, Dacia Duster nu poate decat sa incante la modul in care se comporta. Duster 4x2 beneficiaza de o suspensie semi-rigida pentru puntea spate si una MacPherson pentru puntea fata. Modelul prevazut cu tractiune integrala dispune, in schimb, de o suspensiwe multi-link pentru putea spate. Daca in regim 4x2, SUV-ul Duster se comporta relativ bine pe viraje, insa cu un oareccare caracter subvirator, in modul 4x4 nu se pune problema de asa ceva. Mai mult, spre deosebire de alte SUV-uri Dacia Duster nu prezinta probleme pe sosea, chiar si la virajele negociate cu viteze ridicate. In afara soselei, Duster 4x4 este un adevarat campion pentru segmentul dinc are face parte, modelul Dacia impresionand la acest nivel intr-un mod mai mult decat placut. Asadar, daca doriti o masina capabila sa se catare pe teren accidentat, puteti avea increderea deplina in Duster. Modelul romanesc da dovada de o inca caracteristica extrem de importanta pentru drumurile din tara noastra. Suspensia este setata extrem de atragator pentru pasagerii lui Duster, in sensul ca preia mult din socul trecereii peste gropi sau sine de tramvai. Drumurile denivelate si dominate de gropi sunt mult mai usor utilizabile la bordul lui Duster. Totusi, sa speram ca fiabilitatea Dacia sau Renault se va arata la un nivel superior fata de ce stim pana acum si Duster sa nu ofere suprize mari la acest capitol. Am realizat cativa kilometri de tst si pe un drum de macadam. Cuplat in modulul 4x4, Duster poate sa fie o adevarata senzatie la acest capitol, vehiculul romanesc reusind sa se faca placut, stabil si agresiv atunci cand este cazul. Si ca sa incheiem cu comportamentul lui Duster, subliniem ca SUV-ul beneficiaza de o directie mult mai ferma decat tot ceea ce a oferit Dacia pana in prezent.

Design


 

Desi s-au iscat numeroase controverse pe marginea designului noului Duster, opinia personala este ca SUV-ul Dacia arata demential. Designul lui Duster nu prezinta doar o clasa in plus fata de tot ceea ce a aratat Dacia pana acum, insa reprezinta o realizare deosbita si in comparatie cu o mare parte dintre rivalii din segment. Dacia Duster impresioneaza prin agresivitatea sa, prin stilul combativ si impunator. Grila frontala creeaza impresuna cu blocurile optice o fata agresiva, excelent desenata. Insa, Duster nu se opreste aici si continua sa smulga aplauze prin pragurile laterale masive, aripile umflate, care aduc cu rotunjimea soldurilor unei dame focoase, si designul original al partii posterioare. Stopurile de lumini si forma haionului sunt elementele care contureaza un peisaj general exceptional.

Interior


 

Dacia Duster a primit titlul onorofic de cel mai ieftin SUV din lume. Asadar, vorbim despre un model low-cost, insa SUV-ul Dacia ofera mai multe decat ne asteptam de la interiorul sau. Versiunea Laureate dispune de scaune si volan imbracate in piele. Ideea de lux cocheteaza in continuare si in cazul consolei centrale disponibile cu insertii de plastic glossy, insa se opreste aici. Materialele folosite nu sunt nici pe departe printre cele mai luxoase, iar calitatea finisajelor lasa mult de dorit. Insa, la un asemenea pret nu ne puteam astepta la criteriile pietei premium. Ceea ce deranjeaza cu adevarat pe langa calitatea finisajelor este lipsa unei cotiere si a spatiilor de depozitare mai numeroase. Scaunele nu ofera confortul dorit la drum lung, lispa functiei de reglaj lombar si a unei sustineri laterale mai bune facandu-se simtita. Un plus evident il reprezinta volanul imbracat in piele, care arata foarte bine, si prelata interioara pentru portbagajul care ofera un spatiu de depozitare de 475 litri. Scaunele pot fi reglate la fel ca si pe Logan sau sandero iar volanul este reglabil pe inaltime, insa nu si in adancime. Duster ofera o pozitie mult mai inalta la volan, ca orice SUV de altfel, lucru care poate aduce mai mult confort in timpul condusului.

 

Tehnologie

La nivel mecanic singurele elemente cu care tehnologia este prezenta este filtru de particule pentru motorul testat de noi, suspensia multi-link sau sistemul de injectie. Duster mai puncteaza prin sistemul 4x4 exceptional de care dispune. La interior, nu ne putem astepta prea multe de la un model low-cost. Sistemul audio cu MP3 Player ramane acelasi, fara sa dispuna de porturi auxiliare pentru USB sau iPod. Un plus al lui Duster, fata de alte modele Dacia, este amplasarea modulului de comanda al sistemului audio sub volan, exact ca in cazul modelelor Renault. In rest, inchiderea centralizata, oglinzile reglabile electric si sietmul de aer conditionat sunt singurele aprecieri pe care le putem aduce modelului romanesc.

 

Siguranta

Duster este primul si la capitolul siguranta la Dacia. Chiar daca mai e mult pana ca SUV-ul autohton sa ajunga la nivelul existent pe modelele companiei mama Renault, totusi merita laudata echiparea cu ESP. Alaturi de ABS si ABD, acesta functie raspunde activ criteriilor de siguranta. Desi nu a fost inca testat la Euro NCAP, cunoastem faptul ca Duster nu va fi punctat cu 5 stele, lucru anuntat de Renault. SUV-ul romanesc dispune de 4 airbag-uri, 2 frontale si 2 latarale si poate pe viitor o sa dispuna si de airbag-uri pentru genunchi sau airbag cortina. Un minus evident este lipsa discurilor de frana pentru puntea spate.

Calitate-Pret

Dacia Duster are un pret de pornire senzational pentru un SUV: 10.941 de euro cu toate taxele incluse, varianta cu TVA-ul de 24%. Este si motivul pentru care a fost numit de cel mai ieftin SUV din lume. Versiunea testata de noi, cea cu echipare de top Laureate, si motor 1.5 dCi cu 110 cai putere are un pret de peste 16.000 de euro, un pret care pur si simplu spulbera concurenta la nivelul echiparilor de top.

 

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1897 :: 21.09MB