No SSO cookie

Honda Jazz

voteaza
(0/ 0)
Noua ne place Jazz-ul!
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Honda Jazz

Parafrazam titlul filmului "Unora le place Jazz-ul" din 1959 cu Marilyn Monroe, Tony Curtis si Jack Lemmon, pentru a exprima senzatia si voiosenia pe care o ofera un model ca Honda Jazz. Lasand la o parte asocierile de orice fel, merita spus ca Masini.ro a testat noul Honda Jazz, dotat cu motor de 1.4 litri si transmisie i-Shift. Cea de-a doua generatie a modelului Jazz vine cu o serie de imbunatiri si cu o tinuta mult mai sportiva decat precedentul. Honda a gandit Jazz ca un model de oras, un automobil destinat marilor aglomeratii urbane, care sa poata fi condus usor, sa fie parcat fara probleme si sa ofere satisfactie celor aflati la bordul lui.

 

MOTOR

Noua generatie a modelului Honda Jazz este disponibil in doua versiuni de motorizare. Intrarea in gama este asigurata de propulsorul de 1.2 litri. In plus, Honda pune la dispozitie propulsorul de 1.4 litri prevazut cu tehnologie i-VTEC. Aceasta versiune este disponibila in varianta cu transmisie manuala cu 5 trepte si cu transmisie automata i-Shift cu 6 trepte. Masini.ro a testat versiunea de 1.4 litri dotata cu transmisie automata i-Shift. Motorul dezvolta o putere maxima de 100 de cai, putere disponibila la 6000 rot/min. La capitolul performante mai trebuie mentionat cuplul maxim de 127 Nm, realizabil la 4.800 rot/min. Chiar daca cifrele vorbesc de un vehicul mai degraba modest decat unul interesant, merita sa punctam ca lucrurile nu sunt deloc asa. Avand in vedere ca vorbim de un vehicul cu masa mica si de un model construit in special pentru oras, cei 100 de cai putere sunt ultra-suficienti pentru orice nebunie permisa sau nu de traficul rutier al urbei. Dar nu motorul este caracteristica tehnica numarul unu pentru Honda Jazz. Transmisia automata i-Shift face toti banii in haosul existent pe drumurile oraselor neincapatoare. Masini.ro a testat in Bucuresti modelul japonez si va putem confirma ca optiunea pentru cutia automata este una mult mai eficienta, din punctul de vedere al consumului, dar si mai relaxanta pentru cel aflat la volan. Soferii obositi sau plictisiti de nesfarsitele coloane si blocaje se pot oricand bucura de modulul automat al cutiei de viteze. Pentru cei mai agitati, dornici de multa putere si mai multa senzatie, i-Shift ofera posibilitatea controlului din padelele amplasate sub volan sau chiar de folosirea directa a manerului schimbatorului, care poate fi actionat inainte pentru o viteza superioara si inapoi pentru retrogradarea vitezei. Vorbim de un model pe benzina, dotat cu motor de 1.4 litri, deci nu ne putem astepta la un consum fantastic pentru oras. Consumul urban mediu, calculat pe o distanta de circa 200 de km parcusi exclusiv in Bucuresti este de 8.2 litri la 100 km. In ceea ce priveste consumul extra-urban, pe o distanta de 100 km acesta scade sub 7 litri.

 

FEELING

Motorul i-VTEC isi spune cuvantul in momentul in care vorbim de senzatiile oferite de noul Honda Jazz. In primul rand, actionarea pedalei de acceleratie ofera un raspuns relativ prompt si face vehiculul sa accelereze pana la 100-120 de km/h fara probleme. De la aceasta viteza pana la viteza maxima de 180 km/h motorul incepe sa arate ca este gandit mai putin pentru curse de strada si mai mult pentru confortul celui aflat la volan. Un lucru notabil este faptul ca in modulul automat, treapta a sasea a cutiei de viteze intra de la 60 km/h. Honda Jazz beneficiaza de o tinuta de drum excelenta. Suspensiile si sasiul mic fac din modelul nipon un vehicul extrem de manevrabil, cu o raza de barcare de 4.74 metri, si cu o stabilitate de invidiat pentru un model din clasa mica. Jazz-ul are un comportament excelent in curbele largi, de viteza, dar si in virajele mai stranse.

 

DESIGN

Noul Jazz nu vine cu un design revolutionar, dar prezinta unele schimbari demne de luat in seama. Daca ideea de baza a fost pastrata, nu acelasi lucru se poate spune si despre tendintele liniilor definitoare. Noul Jazz are un look mai agresiv, este mai nervos daca vreti si ofera, in acelasi timp, mai mult spatiu. Honda Jazz masoara o lungime de 3.900 mm, o latime de 2.029 mm si o inaltime de 1.525 mm. La interior, modelul vine cu un design gandit pentru a oferi pasagerilor cat mai multe beneficii si un spatiu cat mai mare. Impresioneaza din start suprafata vitrata extrem de mare, parbrizul panoramic oferind o vizibilitate foarte buna celor aflati in fata. Plansa de bord are un design specific minimalismului, totul fiind gandit pentru a crea ideea de spatiu si confort. Comenzile de bord sunt amplasate pe consola centrala, iar cadranele se inscriu in acelasi spirit al decentei si functionalitatii. Daca tot vorbim de functionalitate, merita sa mentionam despre numeroasele spatii de depozitare si despre scaunele din fata care sunt prevazute cu o sustinere laterala pentru cei aflati in ele. Materialele de la interior sunt de o calitate indiscutabila, placute la atingere.

 

Honda este o marca care se poata lauda in toata lumea cu modelele sale extrem de fiabile. Jazz nu reprezinta nici pe departe tot potentialul marcii nipone, dar este o oferta mai mult decat serioasa pentru cei care doresc sa paseasca in lumea civilizata si sa achizitioneze pentru oras, un automobil de oras. Versiunea testata de Masini.ro are in Romania un pret de pornire de 14.680, fara TVA.

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.4029 :: 17.02MB