No SSO cookie

Dictionar de termeni auto (T-W)

voteaza
(0/ 0)
Dictionar de termeni auto (T-W)
Dictionar auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dictionar de termeni auto   Esti pierdut intr-o lume a jargonului si a termenilor nefamiliari? Limba pe care o vorbeste mecanicul tau este una cu totul straina pentru tine atunci cand iti explica ce este in neregula cu masina ta? Ei bine, chiar vorbeste limbi straine daca nu ai o baza a termenilor auto. Noi te putem ajuta. Am adunat niste termeni de baza care te vor ajuta sa intelegi mai bine ce se intampla sub capota masinii tale.

 
 

 

T

 

Tahometru

Instrument folosit pentru masurarea rotatiilor pe minut ale motorului.

 

Tangaj

Miscare care se realizeaza in sus si in jos de-a lungul unei axe imaginare intre partea din fata si cea din spate a vehiculului. De obicei in timpul franelor bruste, botul masinii va inainta in fata. In timpul acceleratiei, spatele masinii va fi tras inapoi.

 

Tambur de frana

Sistem de franare care utilizeaza un tambur din fier montat pe o roata pentru a forma invelisul exterior al franei. Sabotii de frana apasa tamburul pentru a incetini sau opri rotatia rotii in timpul franei.

 

TDI (Turbo Diesel Injection)

Denumire patentata de Volkswagen pentru motoarele diesel construite de ei. Inovatia o reprezinta combinatia dintre injectia directa si supraalimentarea motoarelor. Rezultatul este un consum mic si o putere mai mare a motorului.

 

Teava de admisie pentru mecanismul de transmisie

Aerul necesar pentru procesul de ardere din motor trece prin teava de aspiratie catre ventilul de admisie. In prezent, sistemele uzuale de injectie pentru motoarele pe benzina pulverizeaza carburantul in teava de aspiratie direct in fata ventilului de admisie. In functie de lungimea tevii de aspiratie, la diferite niveluri de putere ale motorului, sunt impuse cerinte variabile, in esenta contradictorii, pentru a asigura la toate nivelurile de turatie o viteza cat mai ridicata de admisie a aerului si o alimentare corespunzatoare a cilindrului. In timp ce la niveluri reduse de turatii este necesara generarea cat mai rapida a cuplului motor, cerinta indeplinita in conditii optime prin utilizarea unei tevi de aspiratie scurte, dezvoltarea unei puteri maxime la turatii ridicate necesita folosirea unei tevi de aspiratie lungi. Prin intermediul sistemului de clapete controlat electronic, teava de admisie pentru mecanismul de transmisie respecta ambele categorii de cerinte, prin alimentarea aerului prin sectiunea scurta a tevii de aspiratie la un nivel redus de turatii, cu utilizarea sectiunii lungi la un nivel ridicat de turatii.

 

Toe in

Se refera la gradul de inclinare inspre interior sau exterior al rotii din fata.

 

 

TPi (Tuned-Port Fuel Injection)

Acest sistem de injectie este aproape identic cu sistemul MPi (Multi-Port Fuel Injection) exceptie facand faptul ca acest sistem are niste canale de aer care sunt prinse de capetele cilindrelor. Astfel circulatia aerului spre cilindri este mai buna.

 

Tractiune integrala (4WD)

Acest tip de tractiune distribuie fortele motrice permanent si variabil pe rotile din fata si spate. Permite transferarea maxima a fortei asupra pistei indiferent de tipul drumului. Quattro ofera antrenare pe directia inainte daca o singura roata are aderenta la drum. Avantajele unui motor cu quattro sunt: uzura scazuta a rotilor, rezerve extinse de siguranta, siguranta activa la cel mai inalt nivel si o valoare superioara a acceleratiei.

 

Tractiune pe fata

Rotilor din fata le este distribuita puterea motorului. Tractiunea fata este superioara celei spate datorita comportamentului bun al automobilului in conditii de drum proaste. Spatiul habitaclului este optimizat datorita amplasarii componentelor tractoare in partea din fata a masinii.

 

Tractiune pe toate rotile (AWD)

Adesea confundata cu tractiunea integrala (4WD), acest tip de tractiune tine toate cele patru roti active iar astfel ofera stabilitate vehiculului. Tractiunea pe toate rotile imparte automat cuplul motorului intre rotile din fata si spate, in functie de necesitati, imbunatatind tractiunea pe sosea in conditii nefavorabile. Spre deosebire de tractiunea integrala, tractiunea pe toate rotile este un sistem on-road si nu este conceput pentru off-road. Tractiunea pe toate rotile nu necesita o atentie activa din partea conducatorului, fiind operationala tot timpul, nu necesita intrerupatoare, lumini, sau diverse instructiuni pentru a fi operata.

 

Tractiune pe spate

Toata puterea este directionata catre rotile din spate. Avantajul acestei tractiuni este manevrabilitatea si accelerarea superioara. Pe un drum prost, cu denivelari tractiunea spate nu este recomandata.

 

Turboincarcator

Dispozitiv de incarcare pus in functiune de gazele de esapament ale motorului. Cu ajutorul gazelor fierbinti din conducta de evacuare turbina invarte compresorul. Acesta la randul lui mareste admisiunea de aer care combinata cu combustibil produce mai multa putere. Turboincarcatoarele folosesc compresoare centrifuge.

 

Turbocompresor

Tip de compresor a carui roata de compresie este actionata de o turbina care se roteste in gazele de esapament. Turbocompresorul ofera energie gratuita dar poate cauza o pierdere a puterii motorului atunci cand nu exista gaze de esapament. Acest tip de compresor se foloseste la motoarele diesel pentru ca acesta emana o cantitate mai mare de gaze de esapament.

 

Turometru

Instrument de bord prezent la majoritatea masinilor cu ajutorul caruia se masoara numarul de rotatii pe minut ale motorului.

 

 

 

U

 

Unghi de cadere

Reprezinta unghiul realizat de planul circumferintei unei roti si o linie verticala. Cand avem o valoare negativa a unghiului partea de sus a rotii se inclina spre interiorul masinii. Cand unghiul este pozitiv partea de sus a rotii se inclina spre exteriorul masinii.

 

Unghi de directie

Este unghiul de inclinare longitudinala a pivotului. Daca punctul de sarcina este inaintea punctului de contact, atunci unghiul de directie este pozitiv. Unghiul de directie tinde sa tina rotile intr-o linie dreapta. O ajustare corecta a unghiului de directie va imbunatati atat performanta anvelopelor cat si economia combustibilului.

 

 

 

V

 

Valoare actuala a masinii

Suma de bani investita in achizitia si reparatiile unei masini folosite. Cunoscuta si sub numele de VAM, reprezinta cantitatea de bani introdusa in masina de-a lungul timpului.

 

Vopsea perlata

Tip de vopsea care este asemenatoare cu vopseaua metalizata insa in loc de particule metalice, foloseste mica. Mica este un mineral semi-transparent, cristalin care absoarbe si reflecta lumina intr-un mod prismatic. Astfel masina capata un aspect mult mai interesant, multi-dimensional.

 

Valoare reziduala

Reprezinta valoarea masinii dupa ce s-a incheiat perioada de leasing. Valorile reziduale sunt oferite de marii producatori auto sau de companiile independente care sunt specializate in vanzarea de autovehicule. O valoarea reziduala mai mare, va miscora rata lunara. Totusi, vehiculul trebuie sa poata fi vandut macar cu valoarea reziduala, altfel, dealer-ul va pierde bani.

 

 

 

W

 

Wholesale Value

Se refera la pretul care este asteptat sa fie platit de catre un dealer pentru achizitionarea unei masini de la producator.

 

Cuvinte cheie: dictionar | dictionar auto | dictionar romanesc de termeni auto | dictionare romanesti de termeni automoto |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0596 :: 18.69MB