Volkswagen Karmann Ghia este unul dintre ultimele modele ale producatorului german, sub a caror capota se regaseste celebrul motor boxer care a echipat si mai celebrul Beetle. Karmann Ghia a fost produs de uzinele Volkswagen, intre anii 1955 si 1974, avand o caroserie fabricata manual de catre specialistii firmei de caroserii Karmann, rezultat al unui studiu stilistic realizat de Luigi Segre pentru celebra firma de design auto Ghia. Modelul Karman Ghia mai este cunoscut si sub denumirea de Type 14.
Karman Ghia, care s-a fabricat atat sub forma de coupe, cat si roadster, a debutat la Salonul Auto de la Paris, in anul 1953. Pana atunci, Volkswagen produsese modelul Beetle, insa gratie cresterii nivelului de trai al populatiei germane, sefii companiei auto au decis ca este nevoie de un nou model care sa preia statultul de nava-amiral. Astfel a aparut Karmann Ghia. Platforma si motorizarea provin de la Beetle, insa restul dotarilor si caroseria semnata Ghia au ridicat atat standardul masinii, cat si pretul de achizitie.
Publicul vremii a primit extrem de bine noul Volkswagen, primul an pe piata al masinii insemnand peste 10.000 de unitati vandute.
VW Karmann Ghia a stat la baza modelului Porsche 914, caruia i-a imprumutat mai mult decat platforma, masinile semanand izbitor intre ele.
Masini.ro a surprins un astfel de exemplar, fabricat intre anii 1960-1969, judecand dupa forma lampilor spate. Modelul, extrem de bine conservat si intretinut apartine unui om de afaceri, semn ca segmentul de autoturisme vintage din Romania incepe sa se revigoreze.
Din nefericire, romanii judeca masinile dupa sigla si dupa marime, la care se adauga pretul de achizitie. In peste 80% dntre cazuri, daca te vei afla la volanul unui astfel de exemplar, vei atrage cel mult priviri sfidatoare de la "baietii" in "Pisicute" obosite si tunate cu evacuari sport care acopera sunetul scos deun motor demult epuizat.
Asadar, strict pentru cunoscatori si pentru pasionatii de masini vintage, Masini.ro va ofera o mini galerie foto cu cel mai frumos Volkswagen Karman Ghia roadster pe care l-am surprins live in Bucuresti.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!