Desi pare ciudat, acest MINI, din imaginile alaturate, aproape ca si-a dublat valoarea estimata de pre-vanzare si asta nu din cauza ca a fost condus la un moment dat de catre legendarul Neil Armstrong. Vehiculul, vandut sub numele de Lot 307 in Bonhams' Hendon, Marea Britanie, a fost vandut contra sumei de 65.100$, pentru ca este un exemplar extraordinar de rar, fiind al optulea exemplar dintre toate modelele existente, al legendarei masinute, potrivit companiei organizatoare de licitatii.
Vanzatorul s-a pliat admirabil trendului colectionarilor de vehicule, care se afla acum in cautarea de masini nerestaurate, care au supravietuit nu numai ravagiilor timpului si oxidarii, dar si celor cinci decenii pline de restauratori convinsi ca munca lor este cel mai bun lucru care se poate intampla unor asemenea modele. Compania a facut reclama acestui Austin Seven 1959 (numele de MINI a fost folosit abia la modelele fabricate dupa anul 1961), ca fiind cel mai vechi exemplar MINI nerestaurat, completand ca in lume mai exista doar trei exemplare mai vechi decat cel prezentat, dintre care, unul este expus la Muzeul British Motor Industry Heritage Trust.
Masinile nerestaurate si-au castigat recenta popularitate, in parte datorita faptului ca servesc ca marturie asupra felului in care ele au iesit pe poarta fabricii. Standardele de productie in anii '56 si '60 erau cu mult mai relaxate decat cele din zielele noastre,iar detaliile de fabricatie, scrise, sunt greu de gasit.
revenind la MINI, acesta este desigur, unul dintre cele mai populare modele fabricate vreodata, ramanand in productie cu foarte putine modificari fata de modelul de debut, intre anii 1959 si 2000. In aceasta perioada s-au produs peste 5,3 milioane de unitati, inainte ca BMW sa inchida definitiv productia, in vederea lansarii noului model MINI.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!