AC a aparut in 1928 avand forme diferite, de la modelul cu doua locuri, la masina de salon cu ampatament lung. AC si-a folosit propriile motoare cu 6 cilindri pana la lansarea Cobra.
AC si-a schimbat actionariatul de multe ori – in 1921, 1930, 1986, 1992 si 1996. Instabilitarea financiara a afectat dezvoltarea masinilor si chiar a oprit productia. Pentru o jumatate de secol, compania a fost controlata de familia Hurlock.
Anii ‘50
In timpul acestei perioade, a fost lansat primul Ace, in 1953. Masinile sport aveau un sasiu frumos si aveau performante serioase in curse. De asemenea, au oferit companiei o stabilitate pe care nu o mai avusese in ceea ce priveste vanzarile. Ace l-a impresionat foarte mult la inceputul anilor ’60 pe fostul pilot de curse Carroll Shelby. El a obtinut un motor de Ford V8 si in colaborare cu AC a transformat Ace intr-o Cobra. Cu un sasiu britanic bun si cu puterea americana, masina s-a dovedit imediat un succes al tuturor timpurilor.
A devenit cea mai rapida masina din lume, atat in ceea ce priveste viteza, cat si acceleratia. Modelul 427 Cobra, cu un debit de 7 litri si 425 cp, a fost exceptional.
Anii ‘60
Astfel, din 1963 si pana in 1970, Cobra a conferit companiei AC ani de aur. In era post-muscle car, AC a incercat sa isi extinda linia de modele, dar nu a reusit. Modele de marime medie ca ME3000 si ’87 Ace au fost proiectate, dar nu au intrat niciodata in productie, tot din motive financiare.
Anii ‘80
Desi Ford a avut 51% dintre actiuni intre 1986 si 1992, nu a facut nicio imbunatatire. In aceeasi perioada, productia Cobra a scazut la un nivel foarte jos si nu a reusit niciodata sa se redreseze.
Anii ‘90
In 1992 a fost dezvoltat al treilea Ace. Era un model GT decapotabil modern, alimentat de un Ford Taurus SHO V6. Se pare insa ca motorul nu s-a potrivit cu pretul si astfel nici el nu a intrat in productie. A fost apoi schimbat cu un motorul Mustangului 5.0, V8, dar, din nou, problemele financiare au intarziat productia. Pana cand s-a decis reluarea productiei, rezervele pentru motoare erau deja terminate, asa ca s-a mai cheltuit pentru dezvoltarea unui nou dohc 4.6 V8. Ca rezultat, Ace a avut nevoie de 6 ani pentru a intra in productie.
Dupa un proces cu Ford si Shelby, Ford a preluat numele Cobra si l-a folosit in veriunea sa sport, Mustang. AC continua sa fabrice versiuni Cobra, dar nu mai foloseste numele acesta.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!